تابناک چهارمحال و بختیاری- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 26 هزار تن گوشت قرمز در مناطق عشایری، روستایی و صنعتی این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: 9 هزار تن گوشت مازاد نیز به استان های همجوار ارسال شد.
کد خبر: ۷۱۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 18 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سام مردانی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده افزون بر 45 درصد معادل 10هزار تن از گوشت مصرفی این استان توسط عشایر کوچرو در زمان استقرار در مناطق ییلاقی در نیمه نخست امسال تولید و روانه بازار مصرف شد.
بگفته وی، از میزان گوشت قرمز تولیدی طی سال جاری 14 هزار تن گوشت دام سبک و 10 هزار تن مابقی گوشت دام سنگین بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، بارش های بهاری وغنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی، مهار و کنترل به موقع بیماری دامی از جمله 'تب برفکی' را ازعمده دلایل افزایش تولید گوشت قرمز دانست.
مردانی از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی بیش از 5 هزار راس دام سبک طی سال جاری در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این طرح در کیفیت تولید پروتئین استان تاثیر مستقیم دارد.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.
وی از تولید 19 هزار و 103 تن محصولات لبنی توسط عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استان خبر داد و افزود: عرضه محصولات دامی عشایر در فصل بهار تعادل نسبی در قیمت گوشت و لبنیات استان فراهم خواهد نمود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار