امام جمعه يزد تاكيد كرد:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد سطحي‌نگري را از آفات سيستم آموزشي در كشورمان خواند و گفت: نگارش کتاب بايد به نحوي باشد كه قدرت تفكر و تعقل را در افراد تقويت و آنها را از سطحی‌نگری دور كند.
کد خبر: ۷۱۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 17 February 2019

آيت الله «محمدرضا ناصري» در مراسم افتتاح يازدهمين نمايشگاه كتاب يزد با اشاره به بيانيه اخير مقام معظم رهبری، اظهار كرد: این منشور باید در قالب بروشور یا کتابچه منتشر شود و در جريان برگزاري اين نمايشگاه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنين از مسئولان اهتمام بيشتر به مطالب اين منشور را خواستار شد و گفت: بايد اهل قلم و تحقيق روي فصل به فصل و بند به بند اين بيانات تامل و تعقل كنند.

آيت الله ناصري همگان را از سطحي‌نگري پيرامون اين بيانات برحذر خواند و گفت: متاسفانه سطحي‌نگري و حذف قدرت تحقیق و تفکر و تعقل برگرفته از سیستم آموزشی كشور كه از 100 سال قبل از سوي انگلیسی‌ها بر ما تحميل شده، است.

وي گفت: در همين راستا نيز بايد کتاب‌هایی که به جامعه عرضه می‌شود، به گونه‌ای تاليف شود كه در برابر حرکت‌های تخریبی دشمنان و فضاي مجازي كه سبب شده کتاب و تفكر از بين ما برود، موثر باشد.

آيت الله ناصري اضافه كرد: عدم پرورش دانش‌آموزان در زمينه فکر، تحقیق و تعقل باعث شده تا سیستم حفظ كردن و نمره گرفتن تا دانشگاه‌ها نيز ادامه يابد كه نتيجه آن نيز آمار بالای بیکاري در بين فارغ التحصيلان است.

وي گفت: البته در برخي حوزه‌ها مانند صنایع نظامی، هسته‌ای و نانو موفق به پاره كردن این زنجیره سطحی‌نگری شده‌ايم كه منجر به پیشرفت‌ در اين علوم نيز شده ولي هنوز در بخش كتاب اين مهم محقق نشده است.

امام جمعه یزد انتشار كتاب‌هاي ديجيتال بي‌كيفيت را يكي از عوامل تشديد اين سطحي‌نگري دانست و گفت: برخی افراد مطالبی را از کتب مختلف کپی مي‌كنند و با کنار هم قرار دادن آنها، کتابی را منتشر می‌کند که بعضاً هیچ ارزش و محتوایی ندارد.

آيت اله ناصري در پايان بر نشر آثار عميق‌تر در عرصه كتاب تاكيد كرد و افزود: بايد نگارش کتاب به نحوي باشد كه قدرت تفكر و تعقل را در افراد تقويت كند و آنها را از سطحی‌نگری دور كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار