قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در استان وجود نداشته اما درحال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولید کنندگان مهم دارو در کشور است .
کد خبر: ۷۱۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 10 February 2019

قباد محمدی در گفتگو باتابناک افزود:امروزه با وجود سیصد و نود و یک داروخانه و چهل شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تامین داروی بیماران با کمترین مشکل انجام می شود، در صورتی که پیش از انقلاب تنها ده داروخانه و دو شرکت پخش دارو در استان فعالیت می کردند و همین امر باعث ایجاد خلل هایی در امر دارورسانی به نیازمندان و بیماران می شد.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا و دارو پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تجهیز آن به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل؛ HPLC ، دستگاه جذب اتمی، گاز کرماتو گرافــی و اسپکتوفتومتری گامی بسیار مهم در راستای تشخیص سلامت انواع مواد غـذایی، آرایشی و بهداشتــی، دارو و تجهیزات پزشکی می باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر تجهیزات تشخیصـی و درمانـی (تخصصی و فوق تخصصی) از قبیل سی تی اسکن، MRI، آنژیوگرافی قلبـی و رادیوتراپی نسبت به دوران پیش از انقلاب در استان کرمانشاه رشد صد در صدی داشته است.

 محمدی تصریح کرد:تعداد واحــدهای تولیدی مواد غذایـی، آرایشی و بهداشتی استان از حدود ده واحد تولیدی قبل از انقلاب به سیصد و شش واحد تولیدی بعد از انقلاب افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: محصولات برخی از واحدهای تولیدی در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که در بازارهای داخلی و خارجی می توانند با محصولات مشابه رقابت کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار