نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از عملکرد مدیریت سابق میراث فرهنگی این استان گفت: کار مفیدی برای میراث فرهنگی کرمانشاه انجام نشده است.
کد خبر: ۷۰۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 29 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما در نشست با مدیر کل جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری استان زیر ساخت مناسبی ندارد و کار مفیدی تاکنون برای رونق آن انجام نشده است.

وی افزود: آوازه خوانی زنان و رقص جزو وظایف میراث فرهنگی نیست بلکه میراث فرهنگی مسئولیت دارد زیر ساختهای گردشگری و آثار تاریخی را جهت جذب گردشگر مهیا سازد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برای هیچ کدام از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری استان از جمله طاقبستان، بیستون، هجیج، قارقوری قلعه و غیره هیچ زیر ساختی جهت رفاه و جذب گردشگر ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه به لحاظ پتانسیل جذب گردشگر جزو استانهای برتر کشور است اما به دلیل ضعف مدیریتی که تاکنون وجود داشته است در این زمینه بسیار ضعیف هستیم حال آنکه با وجود مشکلاتی همچون بیکاری و فقر در این استان رونق گردشگری می تواند استان را متحول سازد.

آیت الله علما خطاب به مدیر کل جدیدمیراث فرهنگی استان اظهار داشت: باید انقلابی در اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان راه بیافتد و این اداره به جای پرداختن به حواشی به دنبال رسالت اصلی خود یعنی رونق گردشگری و صنایع دستی در استان کرمانشاه باشد.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه می تواند در صنایع دستی نیز بسیار موفق باشد اما این مهم نیز نیازمند مدیریتی دلسوزانه و دارای ابتکار است که مثلا گلیم ها و گلیم فرش های استان از جمله هرسین را ساماندهی و به روز کنند که بتواند سهم خوبی در بازار داخلی و خارجی داشته باشد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار