امام جمعه پاوه گفت: حضور جدی در عرصه فرهنگی نیاز اصلی در دهه پنجم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۷۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 29 January 2019

به گزارش تابناک به نقل ازمهر، ماموستا ملا قادر قادری در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: چهل سالگی یا اربعین در حیات اسلام امری مهم است و در قرآن کریم و در حیات انبیا و عمر انسان ها عدد مبارکی است ، قرآن هم در چهار سوره به اربعین اشاره کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چهل سالگی انقلاب تکالیفی را از جمله شکر گذاری متوجه انسان می کند، گفت: وقتی انسان به سن ۴۰ سالگی رسید باید این شکر را تکرار کند زیرا رسیدن به چهل سالگی رسیدن به قله کمال و قدرت، استعداد و توان است.

امام جمعه پاوه بیان کرد: مسئولیت ما در دهه پنجم انقلاب سنگین تر خواهد شد زیرا برخلاف نظریه ابن خلدون جامعه شناس و مورخ قرن هشتم که عمر هر انقلاب را ۲۰ سال دانسته انقلاب ما با تدبیر رهبری و حضور سبز مردم و آگاهی و زمان شناسی نیروهای مسلح نظامی و انتظامی و سیاسی و امنیتی توانسته همه توطئه ها را خنثی کند و ۴۰ ساله شود که از این جهت خداوند را سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اینکه همه ما انقلاب اسلامی را دوست داریم و در این چهل سال روی پای خود ایستاده ایم، عنوان کرد: بنا به فرموده قرآن کریم باید ایام الله را یاد کنیم ما نیز در هشتم آبان ۵۷ بدون ایجاد مزاحمت برای کسی تنها خواستار رخت بربستن نظام شاهنشاهی بودیم که در آن زمان به پاوه حمله شد و ۶۰ نفر در آن روز زخمی شد با این حال باز هم ایستادگی کردیم.

به گفته ماموستا قادری، در ۲۲ بهمن این انقلاب پیروزی شد و یک ماه از پیروزی نگذشته بود که جنگ خونین سنندج شروع شد مدتی بعد هم در خوزستان، بلوچستان و کردستان با تحرکات قومی می خواستند سنگر را علیه انقلاب مستحکم کنند که نتوانستند.

وی افزود: در ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم ایران باید نظام مود نظر خود را اعلام می کردند آن هم در شرایطی که انتخابات را تحریم، راه ها را مسدود و مسئولین صندوق ها را تهدید می کردند ۹۸ درصد مردم به جموری اسلامی رای دادند.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: در تیر ۵۸ مناطق آذربایجان، کردستان و اورامانات صحنه جنگ شد و افراد زیادی شهید شدند اما پیام مهم بنیان گذار جمهوری اسلامی و حضور مردم پاه و راهنمایی شهید چمران سبب خنثی شدن همه توطئه های دشمنان شد.

وی بیان داشت: طی ۴۰ سال گذشته افراد زیادی اعم از شهدا و بزرگان، رئیس جمهور، نخست وزیر، ائمه جماعات در اقصی نقاط کشور ترور شدند طی این مدت نیز هدف داعش تصرف ایران بود که با پول سعودی ها و مدیریت سازمان های استکباری درصدد حاکمیت بر ایران بود که درود بر آنان که در مقابل این فتنه ایستادند.

ماموستا قادری با تاکید براینکه آنان که منصف هستند دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت، علوم مختلف و ... را خواهند پذیرفت و افراد غیر منصف نمی پذیرند، افزود: در۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم خود می شود اسلحه دشمنان علیه نظام ما متفاوت خواهد بود زیرا به گفته مقام معظم رهبری دشمن دیگر یارای جنگ نظامی را ندارد اما از طریق اقتصادی و فرهنگی وارد جنگ می شود.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: ماباید هوشیار باشیم تا انقطاع نسل رخ ندهد و نسل پنجم و ششم انقلاب نیز انقلابی باشند نه اینکه بقای خود را در حفظ پست بدانند.

به گفته ماموستا قادری، به لطف نیروهای مسلح نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج امنیت فیزیکی بر کشور حاکم است اما سطح امنیت اجتماعی و روانی پایین است که باید چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: برای استمرار پیروزی در دهه پنجم انقلاب باید برخی مشکلات فعلی نظیر به کارگیری افراد غیرمدیر و شایسته در ادارات حل شود همچنین در شرایط فعلی دولت برنامه ندارد و نظارت بر اجتماع و بازار صفر است از سوی دیگر افراد خدوم و صادق که قرآن آنان را ارزش گذاشته با افراد دیگر در جامعه ما فرقی ندارند.

وی بیان کرد: حضرت علی(ع) در فرمانی به مالک اشتر گفت چون اجر مفسد و مصلح یکی باشد مصلح کوتاه می آید و مفسد در انجام خطا و خیانت جسور می شود.

امام جمعه پاوه ادامه داد: بعد ۴۰ سال از انقلاب روحانیون ما از نظر معیشت فقیرترین هستند و عده ای آنان را علت گرانی می دانند.

وی با گلایه از اختلاس های میلیاردی بیان کرد: این اختلاس ها اعتماد مردم را از مسئولان گرفته است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار