رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه اعلام کرد: در حال حاضر شش هزار فارغ التحصیل کشاورزی جویای کار در استان داریم.
کد خبر: ۷۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 29 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مراد شیخ‌ویسی با تاکید بر لزوم مهندسی کردن کارها در بخش کشاورزی، گفت: برای پررنگ‌تر کردن حضور کارشناسان کشاورزی در این بخش، ابتدا باید فارغ التحصیلان دانشگاهی را توانمند کنیم تا بتوانند پاسخگوی نیازهای بخش کشاورزی باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توانمندسازی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، گفت: ابتدا باید مهارت‌های عملی کار در بخش کشاورزی را به فارغ التحصیلان یاد بدهیم، چرا که آنها با آنچه در دانشگاه و به صورت تئوری یاد گرفته اند نخواهند توانست پاسخگوی نیازهای این بخش باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی توانمند شوند امکان اعزام آنها به کشورهای دیگر هم وجود دارد و هم اکنون کشور عراق متقاضی حضور کارشناسان بخش کشاورزی در این کشور است، اما متاسفانه افراد با توانمندی لازم در این خصوص در بین اعضای نظام مهندسی کم داریم.

شیخ ویسی ادامه داد: در تلاشیم تا اعضای نظام مهندسی را در دوره های چند ماهه با کار در محیط واقعی آشنا کرده و زمینه حضور آنها در بخش کشاورزی را فراهم کنیم.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر یازده هزار نفر در عضویت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه هستند که شش هزار نفر آنها جویای کار هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون برای حدود دو هزار نفر از اعضای نظام مهندسی پروانه اشتغال صادر شده که این افراد، ضمن کار در مزرعه خواهند توانست فعالیت های دیگری از جمله شرکت در مناقصات بخش کشاورزی را هم انجام دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر و خودکفایی در بخش کشاورزی نیازمند علمی کردن کشاورزی هستیم، گفت: بخش زیادی از بهبود عملکرد بخش کشاورزی به ارتقا مدیریت در این بخش وابسته است و با علمی کردن کشاورزی می‌توان به این مهم دست یافت.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه دیگر عرصه و زمین برای اضافه کردن به بخش کشاورزی نداریم، گفت: زمین‌های موجود نیز به علل مختلف و از جمله بهره‌برداری‌های بی رویه دچار فرسایش شده و بعضا در حال نابودی هستند که باید با استفاده از توان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی زمینه را برای بهبود ساختمان خاک و افزایش راندمان تولید در این بخش فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود 52 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سطح استان، افزود: این مراکز در کنار مراکز جهاد کشاورزی یاریگر کشاورزان هستند و هم اکنون حدود 600 نفر در این مراکز مشغول خدمت هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار