محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:به‌منظور توانمند‌سازی و ارتقای سطح دانش و مهارت کارشناسان حوزه صنایع ساختمانی با توجه به اهمیت آموزش این کارشناسان، این اداره کل اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی با عنوان بازرسی چشمی قطعات صنعتی جوشکاری شده کرد.
کد خبر: ۷۰۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 23 January 2019

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:این دوره آموزشی در ۳ روز و به مدت ۱۸ ساعت برگزار گردید و مفاهیمی مانند آشنایی با اصول اولیه جوشکاری، آشنایی با روش‌های جوشکاری، اصول اولیه بازرسی و روش‌های آن، و آشنایی با محدوده پذیرش تجهیزات مورد استفاده در بازرسی توسط کارشناساس و مدرسان این حوزه آموزش داده شد.

وی خاطر نشان کرد:آموزش ها برای مدیران کنترل کیفیت مستقر در واحد‌های صنعتی، کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار، کارشناسان تجهیزات تفریحی شهرداری‌های شهرستان‌های تابعه، مهندس ناظر عضو سازمان نظام مهندسی، کارشناسان جایگاه‌های CNG استان و کارشناسان شرکت‌های نصاب و بازرسی آسانسور به منظور افزایش سطح کیفی ساخت سازه‌ها و اسکلت‌های فلزی استان کرمانشاه است.

به گفته این مسئول،آموزش کارشناسان حوزه صنایع ساختمانی استان ارتباط مستقیمی با افزایش سطح کیفی تولید سازه‌ها و اسکلت‌های فلزی ساختمان‌ها خواهد داشت.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت:کنترل قطعات جوش کاری شده در سازه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا وجود عیوب در این سازه‌ها می‌تواند کار اصلی آن سازه یا قطعه را مختل کند و ضرر‌های جبران ناپذیری چه از لحاظ جانی و چه از لحاظ مالی باعث شوند.

نیازی تصریح کرد:با توجه به زلزله خیز بودن استان رعایت الزامات استاندارد و ایمن سازی بنا‌ها اهمیت دو چندانی پیدا کرده است و با بروزرسانی دانش کارشناسان این حوزه و نظارت‌های دستگاه‌های مرتبط می‌توان تا اندازه زیادی از آسیب پذیری ساختمان‌ها در مقابل زلزله جلوگیری نمود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نفر از مدیران کنترل کیفیت و بیش از ۵۰ کارشناس آزمایشگاه همکار تحت پوشش این اداره کل بوده و در واحد‌های تولیدی و خدماتی و آزمایشگاه‌های همکار استان مشغول فعالیت هستند که طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۷ هزار نفر ساعت آموزش‌های تخصصی برون سازمانی به کارشناسان در حوزه‌های مختلف ارائه گردید.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار