فرماندار کرمانشاه از افتتاح ۶۷ طرح در بخش‌های عمرانی، خدماتی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی در دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 23 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه فضل اله رنجبردر جلسه شورای اداری کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از پروژه ها در هفته دولت افتتاح شده و هم اکنون گازرسانی به 93 روستای شهرستان یکی از همین پروژه های مهم عمرانی در حوزه شهرستان خواهد بود.

رنجبر از احداث کتابخانه، آبرسانی به روستاها، افتتاح هفت واحد آموزشی به عنوان بخش دیگر پروژه های در نظر گرفته شده برای دهه فجر امسال یاد کرد و افزود: 57 طرح با 580 نفر اشتغالزایی در زمینه طرح های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی با بیش از 71 میلیارد تومان تسهیلات و سهم آورده متقاضی در دهه فجر افتتاح می شود.

وی یادآور شد، دشمنان برای اینکه جشن پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب بر پا نشود خوابهای زیادی برای ما دیده اند و روی این موضوع فعالیت و برنامه ریزی کرده اند اما به خواست خدا، هوشیاری رهبری، تلاش دولت و به ویژه حضور همیشگی ملت ایران در صحنه های متعدد دفاع از انقلاب، توطئه های دشمنان نقش برآب شد.

رنجبر تاکید کرد، ما مدیران دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که باید همگی تداوم دهنده راه شهدا و آرمان های این انقلاب باشیم.

وی با تاکید براینکه وظیفه داریم تا آخرین قطره خونمان مدافع انقلاب و نظام باشیم، افزود: مدیر در نظام جمهوری اسلامی امضا کرده و تعهد داده که این روش و مرام نامه را قبول دارم و از آرمان ها دفاع می کنم.

رنجبر ادامه داد: نباید مایوسانه در برابر مسائل به ویژه جنگ اقتصادی که دشمن آغاز کرده رفتار کنیم، باید جسورانه و شجاعانه از آرمان های انقلاب دفاع کنیم و به صورت تمام وقت در صحنه دفاع از این نظام باشیم.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم تا دشمنان دستاوردهای جمهوری اسلامی را کمرنگ کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دومین کشور منبع ذخیره گاز هستیم در زمان قبل انقلاب کرمانشاه هنوز گازرسانی نشده بود، با این حال قصد نداریم دستاوردهای بعد از انقلاب با قبل از آن را مقایسه کنیم و اگر تنها دستاوردهای بزرگ انقلاب را در نظر بگیریم متوجه خدمات نظام به روستاها و شهرها می شویم.

وی یادآور شد، در زمینه های مختلف زیرساختی و گازرسانی خدمات متعددی انجام شده ولی برخی مدیران به گونه ای رفتار می کنند که وضعیت در گذشته خوب بوده و هم اکنون نامناسب است.

رنجبر ادامه داد: نباید به خاطر تحریم و جنگ اقتصادی هراسان شویم، از اعضای شورای اداری شهرستان انتظار دارم با اهتمام بیشتری از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه ها از اول بهمن باید آمادگی کامل برای برگزاری جشن های انقلاب را داشته باشند و هر فرد که این آب و خاک را دوست دارد باید امروز حضور تمام وقتی در عرصه دفاع از انقلاب را داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه افزود: ما کوتاه نخواهیم آمد و از انقلابی که اصول آن بر پایه ارزش های اسلامی بنا نهاده شده دفاع می کنیم و این دفاع به معنای خدمتگزاری صادقانه به مردم و توجه به خواسته های آنان است چرا که مردم محوری از مهم ترین اصول انقلاب است.

رنجبر با تاکید براینکه هم اکنون همین مردم در شرایط سخت اقتصادی از این انقلاب دفاع می کنند، اظهار داشت: باید 22 بهمن و دهه فجر متفاوتی به نسبت سالهای گذشته را خلق کنیم و باید حضور فعال در صحنه داشته باشیم و همه ادارات با نصب بنر و نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی این جشن ملی را پاس بدارند.

وی یادآور شد، با وجود تنگناهای مالی که برای دولت وجود داشته ولی این مایه افتخار ما است که با پیگیری استاندار تلاشگر کرمانشاه و نمایندگان استان، تخصیص حوزه مالی استان صددرصد است.

رنجبر ادامه داد، نزدیک به 279 پروژه عمرانی از محل استانی و نفت و گاز با اعتبار بیش از 61 میلیارد تومان و 78

پروژه از محل اعتبارات توازن با 143 میلیارد تومان داشته ایم که امسال چهار میلیارد و 170میلیون تومان هم در قالب چهار پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشتیم.

وی ادامه داد: یعنی امسال در مجموع 361 پروژه با 208 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در بخش استانی و نفت و گاز به صورت صددرصد تخصیص داده می شود که امیدواریم مدیران در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم نظارت بیشتر بر این طرح ها داشته باشند.

رنجبر با بیان اینکه دولت در زمینه اشتغال به ویژه در بخش روستایی تسهیلات خوبی در نظر گرفته، ادامه داد: در مرحله نخست 54 میلیارد تومان سهمیه داشته ایم که تاکنون 73 میلیارد تومان در قالب 17 جلسه در حوزه اشتغال روستایی هزینه کرده ایم و تسهیلات آن توسط بانک ها پرداخت شده است.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد، این طرح ها که در قالب 145 طرح در بخش روستایی بود برای بیش از 700 نفر اشتغالزایی ایحاد کرد.

رنجبر ادامه داد: همچنین در سال گذشته پنج میلیارد و 75 میلیون تومان با اشتغال 890 نفر از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده و در سال جاری 2 میلیارد و 512 میلیون تومان با اشتغال 146 نفر در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده که این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: سند اشتغال حوزه شهرستان ها امضا شده و تعهد اشتغال برای هر شهرستان با امضا مدیرکل کار، رفاه و تعاون و فرمانداری مشخص شده و این روند ادامه خواهد یافت.

ایشان افزود: پیرو سخنان رهبری امروز سخنانی که بوی ناامیدی و یاس می دهد محکوم به شکست است و هر فرد که این نغمه را سر می دهد به طور قطع به دشمن یاری می رساند، باید موجی از امید و انگیزه را ایجاد کنیم و تلاش کنیم این وحدت را حفظ کنیم.

رنجبر با تاکید براینکه بی تفاوتی خیانت به خون پاک شهداست، افزود: خدمات در آستانه دهه فجر باید به سمت مناطق حاشیه ای و محروم کشیده شود.

پرنجبر ادامه داد: علاوه بر دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی که یکی از آنان مسابقات جهانی کشتی است، نمایشگاه های دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بوستان شاهد برگزار می شود و ده ها برنامه جشن در محلات و حواشی شهر و همچنین بخش روستا و شهرها خواهیم داشت.

فرماندار کرمانشاه به سهم 26 میلیارد و 600 میلیون تومانی ما از سهم اعتبارات بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: استاندار کرمانشاه تاکید کرد که این اعتبار را در محلات حاشیه ای و محروم به گونه ای که مردم آن را لمس کنند، توزیع کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار