به گفته رئیس انجمن نجوم کرمانشاه ماه گرفتگی اول بهمن آخرین ماه گرفتگی کامل تا سال ۱۴۰۰ خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 21 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمد خدایاری با بیان اینکه ماه گرفتگی از حدود ساعت هفت وچهار دقیقه فردا (اول بهمن) آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در کشور ما در فاصله این زمان تا طلوع آفتاب و جمعا به مدت حدود ۲۵ دقیقه می توان این ماه گرفتگی را به صورت جزیی رویت کرد.

خدایاری با بیان اینکه ین ماه گرفتگی در کشور ما در غرب و شمال غرب کشور به صورت جزئی قابل مشاهده است، ادامه داد: درنهایت در شمال غربی ترین نقطه کشور می توان شاهد رویت ماه گرفتگی به بهترین شکل آن در داخل کشور بود.

رئیس انجمن نجوم کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه نیز در شهرستان قصرشیرین ماه گرفتگی به بهترین شکل ممکن در استان دیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این ماه گرفتگی در کشور ما فقط با دوربین و تلسکوپ قابل رویت بوده و نمی‌توان آن را با چشم غیرمسلح رویت کرد، زیرا به محض اینکه ماه به سمت گرفتگی کامل می‌رود شاهد غروب آن خواهیم بود.

خدایاری افزود: همزمان شدن ماه گرفتگی با طلوع خورشید سبب شده که نتوان به خوبی آن را در کشور ما مشاهده کرد.

رئیس انجمن نجوم استان کرمانشاه با بیان اینکه ماه گرفتگی در فاصله بین غروب خورشید تا طلوع آن اتفاق می‌افتد، افزود: زمانی که ماه گرفتگی در اواسط شب رخ می‌دهد این پدیده را می توان به طور کامل رویت کردد، اما در صورتی که به غروب خورشید و یا طلوع آن نزدیکتر باشیم به راحتی نمی‌توان ماه گرفتگی را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: در کشور ما قبل از آغاز گرفتگی، ماه غروب می‌کند، بنابراین در هیچ جا ماه گرفتگی کامل قابل مشاهده نیست.

رئیس انجمن نجوم استان کرمانشاه تاکید کرد: ماه‌گرفتگی در قاره آمریکا به وضوح مشاهده خواهد شد.

خدایاری سپس با بیان اینکه این ماه گرفتگی آخرین ماه گرفتگی کامل تا سال ۱۴۰۰ خواهد بود، گفت: به این ماه گرفتگی ابرماه گرفتگی گفته می شود، زیرا در این ماه گرفتگی فاصله ماه با زمین نزدیک بوده و همین سبب می شود که ماه بزرگتر از حالت عادی به نظر برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار