مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از توزیع ۹۱۰ تن گوشت قرمز منجمد و گرم - گوسفندی و گوساله - باقیمت دولتی در استان طی پنج ماه اخیر خبرداد.
کد خبر: ۷۰۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 21 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، اسماعیل پرویزی فر در نشست کمیته نظارت برفرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برگزارشد، بااشاره به توزیع سالانه 140 تا 150 تن گوشت قرمز با قیمت دولتی در سطح استان طی سالهای گذشته، اظهارکرد: افزایش قیمت گوشت قرمز از شهریور امسال، شرایطی را بوجود آورد تا میزان توزیع گوشت قرمز طی این چند ماه در استان کرمانشاه به حدود 910 تن برسد که چندبرابر میزان توزیع سالهای گذشته است.

وی بابیان اینکه درحال حاضر میزان سهمیه ای که برای استان ها در بحث توزیع گوشت قرمز منجمدی و گرم در نظر گرفته می شود عادلانه نیست، عنوان کرد: بیشتر گوشت وارداتی باقیمت دولتی در استان تهران توزیع می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور اخیر برنامه ای تدارک دیده تا 600 هزار راس گوسفند زنده از کشور رومانی خریداری، به کشور وارد و کشتار شود و توزیع آن در سراسر کشور انجام گیرد. در کنار این مسئله افزایش توزیع گوشت منجمد وارداتی را نیز خواهیم داشت تا در آستانه عید نوروز بازار گوشت کشور دچار مشکل نشود.

وی در ادامه در بحث تامین و توزیع گوشت مرغ مورد نیاز بازار نیز عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت نهاده ها در کشور، قیمت هرکیلو 12 تا 13 هزار تومان برای گوشت مرغ قیمت معقولی است.

پرویزی فر اضافه کرد: طی چندماه اخیر هر هفته بین 40 تا 60 تن توزیع گوشت مرغ منجمد در سطح استان داشته ایم.

قیمت بیشتر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم رو به کاهش است

در ادامه این نشست، علی اسماعیلی معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه نیز بااشاره به فعالیت 46 مرکز توزیع گوشت قرمز در سطح استان اظهارکرد: میانگین مصرف روزانه گوشت قرمز در استان حدود 71 تن است که گوشت توزیع شده با قیمت دولتی تنها حدود هفت تا هشت درصد از نیاز استان را تامین کرده است.

وی همچنین نیاز روانه گوشت مرغ در استان را 142 تن اعلام کرد و گفت: در 9 ماهه امسال 1400 تن گوشت مرغ نیز در سطح استان باقیمت دولتی توزیع کردیم.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث توزیع عادلانه گوشت و مرغ با قیمت دولتی در استان مشکلاتی داریم که در پی راهکار برای رفع آن هستیم.

وی بابیان اینکه عمده مشکل تامین کالاهای اساسی مردم در بازار در بحث گوشت قرمز و گوشت مرغ است، گفت: براساس رصدی که انجام می دهیم در سایر کالاها شاهد کاهش قیمت ها هستیم و به اندازه نیاز مردم نیز در سطح فروشگاه کالاهای مورد نیاز مردم وجود دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار