کد خبر: ۷۰۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 16 January 2019

گروه تحلیل مجموعه رسانه ای میلکان: با تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات، به نظر می رسد رقابت های این حوزه وارد فازه کاملا تازه ای خواهد شد. گروه تحلیل مجموعه رسانه ای میلکان در اولین مطلب به بررسی اجمالی تاثیرات این طرح (به فرض تصویب نهایی) در سرنوشت نمایندگان فعلی پرداخته است.

برگ برنده فلاحت پیشه

در نگاه اول به نظر می رسد فلاحت پیشه بیشترین سود را از طرح استانی شدن انتخابات خواهد برد. او رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یک چهره ی ملی است‌‌ بنابراین می تواند دلگرم به کسب یک آرای مناسب از بخش هایی از استان و به ویژه شهرستان کرمانشاه باشد.

راه دشوار حسینی کیا

▫️نماینده سنقر در زمینه پیگیری مسائل حوزه انتخابیه اش در قامت یک نماینده سختکوش ظاهر شده و شاید اگر انتخابات استانی نشود او از بخت مناسبی برای راهیابی دوباره به مجلس برخوردار است. اما استانی شدن انتخابات شاید دشوارترین شرایط را برای او رقم بزند؛ زیرا حوزه ی انتخابیه حسینی کیا با جمعیتی زیر صد هزار نفر جزو کم جمعیت ترین حوزه ها محسوب می شود و این نماینده با حدود ۱۴ هزار رای به مجلس دهم راه یافته است. حسینی کیا برای موفقیت در این راه احتمالا به دنبال کسب آرای ساکنین حوزه انتخابیه همجوار (صحنه و دینور) و شهرستان کرمانشاه و همچنین تلاش برای قرار گرفتن در لیست نهایی اصولگرایان خواهد بود.

یک کورس دشوار برای نادری

▫️انتخابات مجلس یازدهم حتی اگر استانی هم نشود باز شهاب نادری راه دشواری را برای پیروزی در پیش رو دارد. نادری از هم اکنون در حوزه ی خود با رقبای جدی روبروست. او در این مسیر بیش از هر چیز به دنبال کسب آرای اهل تسنن در سطح شهرستان های دیگر و همچنین قرار گرفتن در لیست نهایی اصولگرایان و لیست های مستقل خواهد بود. آنچه در ظاهر امر پیداست، نادری برای راهیابی به مجلس آینده یک کورس دشوار را پیش روی خود می بیند.

تجری امیدوار به پیروزی

رقابت در حوزه قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب همیشه بسیار جدی و نفسگیر بوده است و نفر برنده ی این حوزه هربار در رقابتی نفسگیر به مجلس راه یافته است. هرچند تجری در یک موضع گیری رسمی از استانی شدن انتخابات استقبال کرده ولی به نظر می رسد موفقیت در این عرصه برای او چندان آسان نخواهد بود. تجری علاوه بر آرای سنتی خود، دلگرم به کسب حمایت جمعیت اهل تسنن و اهل حق در حوزه انتخابیه خود و فراتر از آن است.

سلیمانی امیدوار به آرای شرق استان

حسن سلیمانی در صورت استانی شدن انتخابات وضعیت چندان دشواری نخواهد داشت. حوزه ی او پرجمعیت است و می تواند امیدوار به کسب آرای بیشتر در حوزه ی شهرستان کرمانشاه هم باشد. سلیمانی همچنین از توان رایزنی قابل توجهی برای مجاب کردن بزرگان منطقه برای اعلام حمایت از خویش دارد.

 جاسمی همچنان یک رقیب

سیدقاسم جاسمی با بیش از 106 هزار به عنوان نفر دوم از شهرستان کرمانشاه به مجلس دهم راه یافته است. این میزان رای در نگاه اول یک رای قابل اعتنا می باشد ولی باید دید چه حجمی از این رای دهندگان دوباره به وی اقبال نشان خواهند داد. جاسمی در صورت استانی شدن همچنان چشم انتظار قرار گرفتن در لیست نهایی اصولگرایان خواهد بود‌. هرچند در این راه رقبایی جدی خواهد داشت.

صفری دلگرم به بخت بلند خویش

صفری بی تردید پدیده ی مجلس دهم بود. کسی که به دلیل رد صلاحیت چهره های نزدیک به اصلاح طلبان، به یکباره در لیست امید قرار گرفت و در یک رقابت نزدیک با کرمی راد به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز توانست با مجاب کردن بخشی از سبد آرای سنتی حیدری طیب، به مجلس راه یافت. هرچند در نگاه اول راه انتخاب دوباره برای صفری دشوار به نظر می رسد ولی او همچنان دلگرم به بخت بلند خویش است‌.

مصری همچنان شانس اول

مصری شاید تنها کسی باشد که از هم اکنون خود را پیروز این رقابت ها بداند. او با بیش از 143 هزار رای به مجلس دهم راه یافته و شاید اگر این میزان رای دوباره را کسب کند از همین حالا باید او را جزو راهیافتگان دانست. او روزگاری وزیر بوده و خود را برند مدیریتی کرمانشاه در سطح کشور می داند. مصری اگر با یک ائتلاف قوی به عنوان روبرو نباشد؛ همچنان بخت اول خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار