مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد بیش از ۲۰۰ چاه غیرمجاز در محدوده مطالعاتی "ماهیدشت" خبر داد و گفت: تا کنون خبری از ایجاد فروچاله در این دشت نبوده است.
کد خبر: ۷۰۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 15 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهرام درویشی، با اشاره به وجود 23 محدوده مطالعاتی در استان کرمانشاه، گفت:از این تعداد 13 محدوده ممنوعه است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی زیرزمینی این دشت چندان مناسب نیست و کسری منابع آب آن قابل توجه است، افزود: این کسری مخازن طی سال‌های متمادی ایجاد شده و جبران آن زمان‌بر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه محدوده مطالعاتی ماهیدشت را از جمله دشت‌های مهم و اولویت‌دار در طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌های استان دانست و عنوان کرد: در همین راستا و برای احیا منابع آب زیرزمینی این دشت اقدام به شناسایی چاه‌های غیرمجاز آن کردیم که تاکنون 581 حلقه چاه در این منطقه شناسایی شده است.

به گفته درویشی، از سال 92 تاکنون بیش از 200 چاه غیرمجاز در این محدوده مطالعاتی مسدود شده و برخورد با چاه‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

وی محدودیت کشت‌های پر مصرف، نصب کنتورهای هوشمند و ... را از دیگر برنامه‌ها برای احیا منابع آبی ماهیدشت اعلام کرد که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: با وجود کسری مخازن آب زیرزمینی در محدوده مطالعاتی ماهیدشت، تاکنون موردی از ایجاد فروچاله در این دشت را شاهد نبوده ایم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار