مدیرعامل نیروگاه بیستون و اسلام آباد معتقد است، نیروگاه بیستون به عنوان ستون پایدارکننده شبکه برق در غرب کشور عمل می کند و همین امر اهمیت این نیروگاه را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۷۰۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 15 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهندس مسعود میرزاعسگری ، به تشریح فعالیت های نیروگاه بیستون کرمانشاه پرداخت و بابیان اینکه واحدهای نیروگاه بیستون کرمانشاه سال 70 وارد شبکه شدند، عنوان کرد: تاپیش از راه اندازی نیروگاه بیستون، ولتاژ برق منطقه غرب کشور به دلیل دوری از محل تولید پایین بود، در این راستا این نیروگاه در کرمانشاه احداث شد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم برق منطقه غرب کشور در حال حاضر از طریق نیروگاه بیستون تامین می شود، گفت: این نیروگاه شامل دو واحد 320 مگاواتی است و بر اساس شرایط و درخواستی که دیسپاچینگ ملی از ما دارد، اقدام به تولید برق می کنیم.

میرزاعسگری ظرفیت نیروگاه اسلام آبادغرب را نیز شامل چهار واحد 25 مگاواتی گازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در پیک بار شبکه – 15 خرداد تا 15 شهریور- درصد بالایی از مصرف برق مربوط به بخش خانگی است، گفت: باید این فرهنگ سازی را در جامعه داشته باشیم که مشترکین در ساعات پیک بار مصارف غیرضروری را کاهش داده و به ساعات غیرپیک منتقل کنند که در این صورت کمک نیاز به حجم بالایی از سرمایه گذاری در صنعت برق کاهش می یابد.

وی گفت: نیروگاه بیستون سال 1396 در پیک بار شبکه بلحاظ آمادگی تولید بعنوان نیروگاه برتر کشور انتخاب شد. امسال نیز با وجود اینکه نیروگاه های کشور با شاخص های همه جانبه مورد ارزیابی قرار گرفتند، رتبه دوم را بین نیروگاه های کشور کسب کردیم.

2 راهکار برای تامین آب نیروگاه در آینده

وی در ادامه به نگرانی ها درخصوص تامین آب نیروگاه بیستون در آینده باتوجه به کاهش سطح منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: هرچند که ما در نیروگاه بیستون تنها بهره بردار هستیم، اما باتوجه به نگرانی هایی که وجود داشت بدنبال راهکارهایی هستیم که در آینده دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل نیروگاه بیستون و اسلام آبادغرب بابیان اینکه تاکنون دو راهکار برای حل این مسئله مورد توجه قرار گرفته شده، عنوان کرد: بحث تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهر کرمانشاه که اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد، یکی از این راهکارها است. دراین طرح قرار است پساب فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و به نیروگاه منتقل شود، البته پالایشگاه و سایر صنایع نیازمند به آب نیز که در مسیر قرار دارند از این پساب تصفیه شده استفاده خواهند کرد.

وی ترکیب برج های تر و خشک نیروگاه به منظور کاهش مصرف آب را راهکار دیگر اعلام کرد که درحال بررسی است.

آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کنیم

وی همچنین بابیان اینکه در گذشته نگرانی هایی از سوی فعالان محیط زیست درخصوص آلودگی های زیست محیطی نیروگاه بود، گفت: نوع آلودگی که نیروگاه می تواند در محیط زیست ایجاد کند یا از طریق ورود پساب آلوده به رودخانه است و یا از طریق دود خروجی است که هوا را آلوده می کند.

میرزاعسگری با بیان اینکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی را برای حفاظت از محیط زیست انجام داده ایم، گفت: جهت ممانعت از ورود پساب نیروگاه به رودخانه سیستمی بکار گرفته شده که این پساب چندین مرحله کنترل می شود. دربحث آلودگی هوا نیز دود خروجی از دودکش نیروگاه را تا حد استاندارد پایین آورده ایم و خروجی دودکش نیروگاه به صورت آنلاین توسط سیستم آنلاین که به محیط زیست استان متصل است، کنترل می شود.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه فضای سبز نیز کارهای زیادی در نیروگاه بیستون انجام شده، گفت: با مجموع این اقدامات امسال کاندیدای صنعت سبز هستیم.

استقبال از تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی

میرزاعسگری در ادامه بااستقبال از تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی استان، عنوان کرد: این آمادگی را داریم که اولویت های نیروگاه و کمبودها را به دانشگاه های استان اعلام کنیم تا از طریق پژوهش به ما راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون با دانشگاه صنعتی کرمانشاه تفاهم نامه مبادله کرده ایم، گفت: بزودی با دانشگاه رازی نیز مبادله تفاهم نامه خواهیم داشت و این آمادگی را داریم که با جهاددانشگاهی نیز مبادله تفاهم نامه داشته باشیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار