2 تن از سربازان مرزبانی ارتش در حین پاسداری از نقاط صفر مرزی منطقه خانلیلی قصرشیرین بر اثر برخورد با مین‌های به‌جامانده از زمان جنگ تحمیلی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
کد خبر: ۷۰۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 14 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، ساعاتی قبل 2 تن از سربازان مرزبانی ارتش در حین پاسداری از نقاط صفر مرزی «منطقه خان‌لیلی» قصرشیرین بر اثر برخورد با مین‌های به‌جامانده از زمان جنگ تحمیلی به شدت مجروح شدند.

براساس این گزارش، سربازان «علی‌رضا نادعلی» و «علی‌رضا مشرقی» در این حادثه به دلیل شدت جراحات، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین‌های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن‌ماه سال 91 با حضور مسؤولان برگزار شد، اما همچنان هرساله مین‌های به‌جا مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان قربانی می‌گیرد.

به گفته مسؤولان، نیروهای نظامی، کشاورزان، روستائیان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه‌دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.

سال گذشته هفت مورد انفجار مین برجا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر این انفجارها سه تن مجروح و دچار موج گرفتگی شدند و اردیبهشت‌ماه امسال نیز یکی از نیروهای پاکسازی در منطقه «ژاله‌پناه» بخش مرزی سومار بر اثر برخورد یک‌دستگاه بلدوزر حین عملیات مین‌روبی با مین دچار مصدومیت شد.

گفتنی است، شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ تحمیلی بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار