شهردارکرمانشاه در نشست بازآفرینی فضاهای شهری و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بر تشکیل شورای معماری در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: در طرح های بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده، تمام محلات هدف در سطح شهر، باید مشخص شوند.
کد خبر: ۷۰۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 14 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، دکتر سعید طلوعی با بیان اینکه محلات و بافتهای فرسوده و قدیمی به عنوان یکی از کانونهای اولیه زیست شهری نقش اساسی در مجموعه حیات جامعه شهروندی دارد، افزود: این محلات و مناطق باتوجه به شتاب رشد و توسعه فرصت انطباق با شرایط روز را نداشته اند و به فرسودگی دچار شده اند.
وی با تأکید بر اینکه در بازآفرینی فضاهای شهری، ماهیت زیست بوم یک منطقه باتوجه به ریشه های تاریخی و فرهنگی باید حفظ شود، نقش مشارکت شهروندان در بازآفرینی فضاهای شهری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بدون مشارکت شهروندان هیچ اقدامی برای بهسازی و نوسازی بافت های شهری به نتیجه مطلوب نمی رسد و باید به این موضوع توجه ویژه ای بشود.
دکتر طلوعی از آمادگی شهرداری برای همکاری با مالکین خبر داد و گفت: شهرداری آمادگی کامل دارد تا در بحث احیا و بهسازی بافت های فرسوده شهر، با مالکانی که شخصا اقدام به شروع عملیات نوسازی می نمایند همکاری داشته باشد.
شهردارکرمانشاه ادامه داد: بافتهای فرسوده شهری از فقدان برخی خدمات فرهنگی، آموزشی و شهری به لحاظ کمی و کیفی رنج می برند و در برخی خدمات نیز دچار نقص هستند بنابراین برطرف کردن کمبودها و امکانات خدمات شهری موردنیاز شهروندان ساکن در بافتهای فرسوده باید در دستور کار مناطق قرارگیرد.
وی افزود: در محدوده بافتهای فرسوده، به ندرت شاهد وجود مراکز فرهنگی و عمومی نظیر کتابخانه های عمومی، فرهنگسراها و مراکز بهداشتی، درمانی، امداد و نجات، فضاهای سبز و عمومی لازم و کافی، مهدکودکها و امثال آن هستیم.
به گفته دکتر طلوعی سرانه کم خدمات شهری، فضای سبز، مراکزآموزشی، فرهنگی و تفریحی و مشکل امداد رسانی در مواقع بحرانی از آثار منفی فرسودگی و عدم برنامه ریزی توسعه و بهسازی در این بافتها است که برای تأمین و اجرای آنها نیاز به تأمین اعتبار مناسب، همراهی و مشارکت بخش خصوصی و خود شهروندان می باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار