مدیرکل پیشین میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در مدت دوسال گذشته تمام پل‌های تاریخی کرمانشاه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد مرمت شده‌اند.
کد خبر: ۷۰۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 13 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، جلیل بالایی در مراسم تودیع‌اش به تشریح عملکرد دوساله خود در این اداره کل پرداخت و بابیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه از سالم ترین، امن ترین و با آرامش ترین ادارات کل استان است، اظهار کرد: طی دوسال مدیریتم در این اداره کل صدای هیچ منتقدی را خفه نکردیم و به هیچ کس تذکر کتبی ندادیم.

وی افزود: در این مدت برای اولین بار در نظریه پایه توسعه استان بحث گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت قرار گرفت و محور توسعه استان از کشاورزی و صنعت به تجارت، خدمات و گردشگری تغییر جهت داد.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی استان بااشاره به افزایش چندبرابری بودجه میراث فرهنگی کرمانشاه طی دوسال گذشته، عنوان کرد: سال 96 جمعا 45 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که این رقم به اندازه تمام ابلاغی های هشت سال گذشته این اداره کل بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه تا دوسال پیش یکی از علت های اصلی ضعف گردشگری کرمانشاه عدم تحرک دفاتر گردشگری، راهنمایان گردشگری و تبلیغات بود، گفت: در این مدت موانع راه اندازی دفاتر جدید گردشگری استان را برداشتیم و آموزش راهنمایان و تبلیغات را نیز در دستور کار قراردادیم.

بالایی به افزایش ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری استان و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی نیز اشاره کرد و یادآورشد: اولین اقامتگاه بوم گردی استان اواخر سال 95 راه اندازی شد و درحال حاضر حدود هفت اقامتگاه بوم گردی داریم. البته طبق برنامه تا نوروز 98 حدود 30 اقامتگاه بوم گردی دیگر در استان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی، عنوان کرد: در دو سال گذشته توانستیم در پنج محور بازار کرمانشاه کار مرمت و بازسازی این بازار قدیمی را داشته باشیم، بگونه ای که میزان فعالیت ما در این بازار طی این مدت به اندازه 32 درصد کل فعالیت هایی است که پس از انقلاب انجام شده است.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: همچنین امسال پس از 25 سال عرصه، حریم، ضوابط و مقررات تاق بستان را مشخص کردیم تا بخش خصوصی بتواند بدون آسیب رساندن به حریم اثر در اطراف این مجموعه ارائه خدمات به گردشگران داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بحث مرمت پل های تاریخی نیز امروز هیچ پلی در استان نیست که حداقل 20 و حداکثر 80 درصد آن را مرمت نکرده باشیم.

بالایی به اقدامات انجام گرفته برای ثبت منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات لازم برای ثبت جهانی این منظر را انجام داده ایم و امیدواریم با مساعدت مسئولان میراث فرهنگی کشور سال 2019 و یا 2020 شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

وی همچنین بابیان اینکه در بحث سرمایه گذاری محدودیت های زیادی برای ورود بخش خصوصی در استان وجود دارد، اظهار کرد: مطالعات پروژه کریدور بیستون به تاق بستان به اتمام رسید و بسته های سرمایه گذاری برای واگذاری به بخش خصوصی را نیز آماده کرده ایم.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: علاوه براین، کریدور گردشگری شمشیررود در جوانرود را نیز به عنوان دومین کریدور استان تعریف کرده ایم که امیدواریم اجرایی شود.

وی همچنین کرمانشاه 2020 را از مطالبات مردم کرمانشاه دانست و گفت: مردم این استان می خواهند کرمانشاه در سال 2020 محور یک رویداد ملی و بین المللی باشد، لذا از مسئولین سازمان میراث فرهنگی کشور می خواهیم کرمانشاه 2020 را مورد توجه قرار دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار