مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای 30 سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 12 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا پور میرزا از اجرای این طرح از 22 تا 26 دیماه همزمان با هفته پرستاری در سطح کشور خبر داد وافزد: این طرح بصورت مشترک و با همکاری سه معاونت درمان، بهداشت و معاونت پرستاری وزرات بهداشت اجرا میشود.

وی افزود: در این طرح پایش سلامتی افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی در سطح بیمارستان های خصوصی و دولتی انجام میشود و دربخش دیگری از این طرح این پایش سلامت توسط معاونت بهداشتی در سطح روستاها نیز انجام میشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر یک از معاونت های وزارت بهداشت برنامه مخصوص به خود را در این طرح برعهده دارند و در این بین، معاونت پرستاری بحث پایش سلامت افراد بالای 30 سال در زمینه فشار خون بالا و اضافه وزن ( تعیین شاخص توده بدنی) را برعهده دارد.

پورمیرزا افزود: چنانچه افراد غربال شده در این طرح مشکل فشار خون بالا یا اضافه وزن داشته و نیاز به ویزیت پزشک داشته باشند، کار ویزیت آنها بصورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استان در زمینه بیمار ی های غیرواگیر، گفت: از جمله این بیماری‌ها فشار خون بالاست و اجرای طرح های غربالگری میتواند به شناسایی این بیماری های خفته در افراد کمک کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار