علیرضا تخت شاهی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۳۷۲ تعداد کل شهر‌های تحت پوشش تأسیسات آب شهری استان ۱۶ شهر بود که این آمار در سال ۱۳۹۷ با ۸۷ درصد رشد به ۳۰ شهر رسیده است.
کد خبر: ۷۰۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 12 January 2019

علیرضا تخت شاهی بمناست چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:تعداد کل مشترکین آب در استان در هنگام تأسیس شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در سال ۱۳۷۲ حدود ۱۳۰ هزار و ۳۳۲ مشترک بود که این آمار در سال ۱۳۹۷ با ۱۹۹.۳ درصد رشد به ۳۹۰ هزار و ۱۴۸ مشترک رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۷۲ تعداد چاه‌های در مدار بهره برداری ۹۳ حلقه بوده است که با ۱۱۹ درصد افزایش در سال ۱۳۹۷ به ۲۰۴ حلقه رسیده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اظهار داشت:شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، وظیفه ایجاد و بهره برداری تأسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب در داخل محدوده قانونی شهر‌های هر استان را برعهده دارند.

تخت شاهی تصریح کرد:در سال ۱۳۷۲ حجم تولید آب در شهر‌های استان ۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده که در سال ۹۷ با ۶۱ درصد رشد به ۱۵۴ میلیون و ۸۵۸ هزار مترمکعب در سال رسیده و در سال ۱۳۷۲ حجم فروش آب در شهر‌های استان ۶۳ میلیون مترمکعب بوده که در سال ۹۷ با ۵۶ درصد رشد به ۹۸ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۹۰ مترمکعب در سال رسیده است.

به گفته این مسئول،در سال ۱۳۷۲ طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب ۱۷۵۸ کیلومتر بوده است که با ۱۰۳ درصد افزایش در سال ۱۳۹۷ به ۳ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۵۴ کیلومتر رسیده است.

وی ابراز داشت:تعداد مخازن آب در دست بهره برداری با ۱۱ درصد رشد از ۸۵ باب در سال ۷۲ به ۹۴ باب در سال ۹۷ رسیده گفت: حجم مخازن آب در دست بهره برداری با ۲۳۳ درصد رشد از ۹۱ میلیون و ۸۴۶ هزار متر مکعب در سال ۷۲ به ۳۰۶ میلیون و ۷۰ هزار متر مکعب در سال ۹۷ رسیده است.

تخت شاهی افزود:تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آب در دست بهره برداری با ۱۰۵ درصد رشد از ۱۹ ایستگاه در سال ۷۲ به ۳۹ ایستگاه د. در سال ۹۷ رسیده است و ظرفیت در دست بهره برداری ایستگاه‌های پمپاژ آب با ۵۷ درصد رشد از ۳۶۹ هزار و و ۵۵۰ متر مکعب در شبانه روز در سال ۷۲ به ۵۸۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز در سال ۹۷ رسیده است.

ایشان اذعان داشتند:تعداد تصفیه خانه‌های آب با ۳۰۰ درصد رشد از یک واحد در سال ۷۲ به ۴ واحد در سال ۹۷ رسیده و تعداد آزمایشگاه‌های آب با ۷۰۰ درصد رشد از یک واحد در سال ۷۲ به ۸ واحد در سال ۹۷ رسیده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب گفت: در سال ۱۳۷۲ هیچ شهری در سطح استان دارای انشعاب فاضلاب نبوده است در سال ۱۳۹۷ تعداد شهر‌های دارای انشعاب فاضلاب به ۲۷ شهر رسید ودر سال ۱۳۷۲ تعداد ۰ مشترک فاضلاب در سطح استان بوده است این آمار در سال ۱۳۹۷ به ۳۵۱ هزار و ۳۵۷ مشترک رسیده است.

تخت شاهی گفت: در سال ۱۳۷۲ طول خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب ۰ کیلومتر بوده است و در سال ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۶۱۷ متر رسیده ودر بدو تأسیس شرکت آبفا کرمانشاه، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در سطح استان ۰ واحد بوده است و این آمار در سال ۹۷ به ۸ واحد در سطح استان رسیده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار