معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: به منظور توسعه ورزش قهرمانی در استان باید ورزش همگانی را در میان خانواده های کرمانشاهی توسعه دهیم.
کد خبر: ۷۰۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، جلال عزیزی در مجمع سالیانه هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه که برگزارشد، بااشاره به تعامل خوب دستگاه های مختلف اجرایی استان در بحث توسعه ورزش های همگانی، عنوان کرد: همواره در استان تلاش کرده ایم تا ورزش همگانی را "همگانی" و برنامه های آن را منحصر به یک هیات نکنیم بلکه سایر دستگاه ها را نیز پای کار بیاوریم.

وی به برگزاری حدود 80 همایش ورزش همگانی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: باید برنامه ریزی کنیم تا این تعداد همایش را برای سال آینده به 200 همایش افزایش دهیم.

معاون ورزش استان در ادامه از ابلاغ سند تحول ورزش های همگانی به استان خبرداد و گفت: در این ابلاغ برلزوم اجرای 14 طرح از این سند در راستای توسعه ورزش همگانی در استان تاکید شده که ما نیز تا پایان سال آنها را اجرایی خواهیم کرد و گزارشی از عملکردمان را در این خصوص به استاندار و مسئولین ذیربط ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: برای اجرایی کردن این طرح ها به منابع اعتباری نیاز است که باید بخشی از آن توسط فدراسیون تامین و بخشی دیگر را اداره کل تامین خواهد کرد.

عزیزی در ادامه برگزاری المپیاد ورزش روستایی در کرمانشاه را از جمله برنامه های مهم در راستای توسعه ورزش همگانی در سالجاری خواند و گفت: این المپیاد از ابتدای مهر امسال آغاز شده و مراسم اختتامیه آن دهه فجر با حضور 10 تیم برتر هر رشته از 14 شهرستان کرمانشاه با حضور مسئولین ارشد استانی برگزار خواهد شد.

وی همچنین برلزوم توجه بیش از پیش به مقوله آموزش در ورزش همگانی تاکید کرد و یادآورشد: این مسئله علاوه براینکه به عنوان یک نیاز برای جامعه مورد توجه است، برای هیات نیز جنبه درآمدی دارد.

این مسئول همچنین بااشاره به افزایش بیماری های ناشی از کم تحرکی در جامعه، عنوان کرد: در این راستا ضروری است که توسعه ورزش های همگانی را برای کاهش هزینه های درمان خانوارهای ایرانی در دستورکار جدی قرار دهیم.

معاون ورزش استان در ادامه باتاکید براینکه تاکنون برای توسعه ورزش همگانی در استان تلاش های زیادی شده، اما هنوز کافی نیست، گفت: اگر توسعه ورزش همگانی را داشته باشیم، ورزش قهرمانی نیز در استان توسعه پیدا می کند.

وی همچنین بابیان اینکه سال آینده فدراسیون ها ورزشکاران خود را برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات برون مرزی مختلف اعزام می کنند که این موضوع هزینه های بیشتری را به فدراسیون ها متحمل می کند، عنوان کرد: براین اساس، قطعا میزان اعتباری که سال آینده هیات ها از فدراسیون می گیرند کمتر خواهد بود، لذا از هیات های استان می خواهیم در بحث هزینه‌کردهای خود دقت بیشتری کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار