رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: براساس سند چشم انداز شش ساله، میزان مشارکت مردم در ورزش‌های همگانی باید تا سال ۱۴۰۴ به ۵۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، علی مجد آرا در مجمع سالیانه هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه که امروز(19 دی) برگزار شد، بابیان اینکه در سند چشم انداز 1404 حرکت به سوی ایرانی شاداب، فعال و سالم مورد توجه قرار گرفته، اظهارکرد: طبق این چشم انداز برنامه ریزی شده تا میزان مشارکت مردم ایران در ورزش های همگانی به 50 درصد افزایش یابد.

وی بابیان اینکه براساس آخرین آمار که طی سالهای گذشته احصاء شده میزان مشارکت مردم کشور در ورزش های همگانی 21 درصد است، افزود: به منظور بروزرسانی این آمار، از ابتدای امسال با ارسال پرسش نامه هایی - مطابق با شاخص ها و استاندارد کشورهای توسعه یافته- به هیات های استانی آمارهای جدید را بدست آورده ایم که ظرف 15 روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی در ادامه به تدوین سند توسعه تحول ورزش های همگانی در کشور اشاره کرد و گفت: در این سند بر لزوم افزایش همکاری دستگاه های اجرایی همچون شهرداری در گسترش ورزش های همگانی تاکید شده و تاکنون 14 طرح از این سند را به همه استانهای کشور ابلاغ کرده‌ایم تا پیش از پایان سالجاری آنها را اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به مشکلات بودجه ای هیات های استانی، عنوان کرد: هرچند فدراسیون ورزش های همگانی به نسبت دیگر فدراسیون های کشور بودجه بهتری را هیات های زیرمجموعه خود می دهد، اما هیات های استانی نباید منتظر اعتبارات فدراسیون باشند، بلکه باید با جذب اسپانسر به خودکفایی و درآمدزایی برسند.

مجدآرا در ادامه به فعالیت بیش از 60 کمیته و انجمن زیرمجموعه این فدراسیون در کشور اشاره کرد و گفت: این فدراسیون سه سال است با تلاش های این کمیته ها و انجمن ها توانسته کارآفرین ترین فدراسیون کشور باشد. همچنین در بحث آموزش نیز با برگزاری 1300 کلاس بیشترین آمار برگزاری کلاس های آموزشی را در بین فدراسیون ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش های همگانی توانسته بالاترین آمار فعالیت بانوان در رشته های ورزشی زیرمجموعه خود را داشته باشد، عنوان کرد: این فدراسیون در بحث توسعه ورزش در میان خانواده ها با تشکیل انجمن مادران برنامه هایی را درحال اجرا دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار