مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست نسبت به بیمه کردن اراضی زراعی و باغی خود اقدام کرده و فریب بارش های خوب پاییزی را نخورند.
کد خبر: ۷۰۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرشاد صابری ، اظهار کرد: با وجود بارش های خوبی که از ابتدای سال زراعی جاری در استان رخ داده، اما احتمال بروز خسارت در مزارع و باغات استان دور از انتظار نیست، لذا توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

صابری اضافه کرد: در حال حاضر مزارع گندم استان از رشد رویشی خوبی برخوردار بوده، به نحوی که گاها حتی وارد مرحله پنجه زنی هم شده‌اند که این اتفاق احتمال بروز خسارت را بالاخواهد برد، چرا که در صورت بروز سرما احتمال سرمازدگی در مزارع گندم وجود دارد و در صورت بروز کم رطوبتی در اواخر فصل نیز مزارع گندم را با افت تولید مواجه خواهد کرد.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، ابراز امیدواری کرد در فرصت باقی مانده شاهد استقبال خوب کشاورزان برای بیمه کردن اراضی زراعی و باغی باشیم.

وی پایان دی ماه را آخرین مهلت برای زیر پوشش بردن اراضی زراعی و باغی عنوان کرد و افزود: هنوز برای تمدید شدن یا نشدن این مدت تصمیم‌گیری نشده است.

به گفته صابری سال گذشته در مجموع ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفت که امسال احتمالا این میزان کمتر از سال گذشته باشد.

صابری گفت: عدم کشت محصول در بخشی از اراضی استان به دلیل وقوع بارندگی ها و پیش نیامدن فرصت کاشت، در کنار بارش های خوب پاییزی در بی رغبتی کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی بی تاثیر نبوده است.

صابری در ادامه با بیان اینکه امسال کارهای خوبی در حوزه بیمه محصولات کشاورزی در استان انجام شده افزود: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به برداشته شدن فرانشیز ۱۰ درصدی هزینه‌های اداری بیمه نامه، شهرستانی شدن حق بیمه ها و تعیین آن بر اساس ضریب خطر، تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصدی به کشاورزانی که سال قبل هیچ خسارتی از بیمه نامه خود دریافت نکردند، سطح بندی پرداخت حق بیمه و تعهدات و... اشاره کرد.

وی سپس با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیمه جدیدی با نام بیمه شاخص عملکرد در زراعت گندم دیم انجام شده افزود: بر مبنای این نوع بیمه که جزو به روز ترین انواع بیمه در دنیا است، خسارت ها بر مبنای عملکردهای استاندارد هر منطقه مشخص و به کشاورزان پرداخت می‌شود.

صابری اضافه کرد: این نوع بیمه امسال برای نخستین بار و فقط در مورد محصول گندم دیم در استان اجرایی شده و امیدواریم با بازخورد مثبت آن در سال‌های آتی شاهد تعمیم این نوع بیمه به دیگر محصولات کشاورزی باشیم.

وی اضافه کرد: این نوع بیمه تنها در شش کشور دیگر در دنیا در حال انجام است و ایجاد آسودگی خاطر در کشاورزان از میزان درآمدهای سالانه را دنبال خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای به روز ترین بیمه های دنیا در آینده شاهد ایجاد امنیت تولید در بخش کشاورزی باشیم‌.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار