رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۹ طرح در حوزه کشاورزی استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
کد خبر: ۷۰۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 06 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی در آستانه برپایی همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه  با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان، با اشاره به قابلیتهای کشاورزی استان گفت: شرایط اقلیمی مناسب و برخورداری از چهار اقلیم در کنار همجواری با کشور عراق و دارا بودن مرکزیت غرب کشور، استان کرمانشاه را به یک استان ویژه از حیث کشاورزی تبدیل کرده است.

 

شهبازی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه توسعه گلخانه ها فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: جهت توسعه گلخانه ها مشوق هایی را برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می‌توان به تامین تسهیلات ارزان قیمت و تامین آب و زمین مناسب برای سرمایه گذاران اشاره کرد.

شهبازی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های اقتصادی زیاد در بخش دامپروری استان کرمانشاه، این حوزه را دارای مزیت فراوان برای سرمایه گذاری عنوان و اظهار کرد: وجود صنایع تبدیلی وابسته به تولیدات دامی ازجمله کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه‌ها و مراکز فراوری مواد لبنی، توسعه دامپروری در استان را توجیه پذیر کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه دامپروری وجود نژادهای غالب و شناخته شده کشور از جمله گوسفند نژاد سنجابی و اسب کرد، برخورداری از بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی در کنار امکان صدور محصولات دامی و وجود فارغ‌التحصیلان زیاد در بخش دامپروری از مزیت‌های ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: صدور مجوز در کوتاهترین زمان ممکن، اختصاص حداقل ۸۰ درصد منابع مورد نیاز سرمایه گذاری در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و امکان واگذاری اراضی منابع ملی جهت ایجاد طرح از مزیتهای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های مجتمع های دامپروری در استان کرمانشاه است.

شهبازی از بخش صنایع تبدیلی تکمیلی نیز به عنوان یکی از ظرفیت های بخش کشاورزی استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: توسعه این بخش با توجه به برنامه های توسعه ای استان برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی اهمیت دارد.

شهبازی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه های مختلف کشاورزی حایز رتبه های خوب در کشور است، به گوشه ای از توانمندی های کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه هر ساله در زمینه سطح و تولید نخود رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

شهبازی ادامه داد: استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم نیز جزو استان های اول تا پنجم کشور بوده، ضمن اینکه در زمینه زراعت جو و ذرت هم از نظر عملکرد در واحد سطح و میزان تولید رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

وی گفت: این استان همچنین در زمینه عملکرد در واحد سطح کلزا و چغندر قند رتبه نخست کشوری را دارا می‌باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار