رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه گفت: سنجش تراکم استخوان در کلینیک جامع بوستان به‌عنوان تنها مرکز دولتی کرمانشاه انجام می‌شود که این دستگاه توانایی میزان ریسک شکستگی ناشی از پوکی استخوان را در۱۰ سال آینده دارد.
کد خبر: ۶۹۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل زا تسنیم،علی سروش ، اظهار داشت: کلینیک جامع بوستان با دارا بودن 60 مطب تخصصی و فوق تخصصی و اعتبار 14 میلیارد تومانی از محل سفر مقام معظم رهبری در اوایل سال 96 با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد که این کلینیک با مساحت 6000 مترمربع در 5 طبقه احداث شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بیان کرد: کلینیک جامع بوستان تنها مرکز دولتی دارای دستگاه سنجش تراکم استخوان است که میزان سختی و استحکام استخوان‌ها و نیز ترکیبات بافت‌های نرم بدن را با دقت زیاد و بدون نیاز به آمادگی قبلی در یک نوع روش تصویربرداری با استفاده از اشعه ایکس تعیین می‌کند.

سروش با بیان اینکه کلینیک MS تنها کلینیک این بیماری در استان کرمانشاه است که در کلینیک بوستان قرار دارد، افزود: بیماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می‌شود و فرد دچار طیف گسترده‌ای از علائم مثل از دست دادن کنترل عضلات و هماهنگی بین آنها تا اختلالات بینائی می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماری MS در زنان شایعتر از مردان است، بیان کرد: بیماری MS در نقاطی از دنیا مثل اروپای شمالی، آمریکا و کانادا نیز از شیوع بالاتری برخوردار است و افرادی که در خانواده خود بیمار مبتلا به MS را دارند، ریسک بالاتری برای ابتلا به این بیماری را نسبت به سایر افراد جامعه دارند.

 

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه با بیان اینکه کلینیک شیمی درمانی مستقر در بوستان دارای 10 تخت فعال است، خاطرنشان کرد: در این کلینیک در روز 18 بیمار شیمی درمانی می‌شوند و سه پرستار مجرب و آموزش دیده، با تجهیزات کامل خدمات شیمی درمانی را براساس پروتکل درمانی و دستورات مکتوب از طرف پزشکان انکولوژی انجام می‌دهند و نوبت‌های بعدی براساس پروتکل درمانی به بیماران داده می‌شود.

سروش با بیان اینکه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بوستان در دو شیفت صبح و عصر به مردم غرب کشور خدمت‌رسانی‌ می‌کند، بیان کرد: بیماری‌های داخلی، کلیه و مجاری ادراری، عفونی، حراحی، چشم، پوست، اطفال، مغزواعصاب، طب ورزشی، طب فیزیکی، ارتوپدی، روانپزشکی، رادیوتراپی و شیمی درمانی، طب زناشویی، زنان و زایمان، روانشناسی، اصلاح سبک زندگی و تغذیه و خدمات پاراکلینیکی چون آزمایشگاه، سنجش تراکم استخوان اسپیرومتری، روانشناسی و تست هوش، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، گفتاردرمانی و خدمات پرستاری بخش‌های این کلینیک است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار