دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه از فعال سازی بیش از 10 تعاونی راکد استان در چند ماه اخیر خبر داد و گفت: نزدیک به 300 نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،غفار محمدی ، با اشاره به وجود 3800 تعاونی در استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد اکنون 2500 تعاونی با اشتغالزایی حدود 43 هزار نفر فعالند و به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه 400 تا 500 تعاونی استان نیمه فعالند و زیر ظرفیت کار می‌کنند، یادآور شد: مابقی تعاونی‌های استان یا به خواست خودشان فعالیت ندارند و یا تعطیل هستند که تلاش برای بازگرداندن آنها به چرخه فعالیت ادامه دارد.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه از مهمترین دلایل تعطیلی تعاونی‌ها را افزایش هزینه‌های آنان دانست و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات کم بهره و یا امهال وام‌هایی که این تعاونی‌ها دریافت کرده اند، به حل مشکلات آنها کمک کنیم.

به گفته محمدی، با تلاش‌هایی که طی چند ماه اخیر با همکاری استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شده بیش از 10 تعاونی راکد استان به چرخه فعالیت برگشتند که 300 نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

وی معتقد است، اگر سایر تعاونی‌های راکد و نیمه فعال هم بتوانند به چرخه تولید برگردند، برای چندین هزار نفر در استان اشتغالزایی به همراه خواهند داشت.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه بیشترین تعاوین‌های راکد و نیمه فعال استان را مربوط به بخش تعاونی‌های تولیدی دانست.

محمدی تصریح کرد: تعاونی‌های کرمانشاه در زمینه‌های مختلف تولید، کشاورزی، دامداری، حمل و نقل، مسکن، بهداشت و درمان و ... فعالیت دارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار