جهانبخش شکری در گفتگو با تابناک:
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : حوزه صنعت یکی از مهمترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است و در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، صنایع ذوب آهن، صنایع مرتبط با معادن مزیت‌های فراوانی داریم.
کد خبر: ۶۹۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 05 January 2019

جهانبخش شکری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:کرمانشاه استانی چهار فصل و پرجاذبه برای سرمایه‌گذاران است.

وی خاطر نشان کرد: استان از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است در زمینه محصولات کشاورزی و باغی تولیدات قابل توجه ای دارد و  این تولیدات شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی را نیز در کرمانشاه فراهم کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار داشت:کرمانشاه بهترین معادن سنگ تزئینی را در منطقه هرسین و معادن غنی قیرطبیعی در گیلانغرب، وجود معادن مس و سنگ آهن سنقر نیز ظرفیت قابل توجهی برای استخراج و سرمایه‌گذاری دارد.

شکری تصریح کرد:این استان در زمینه گردشگری تاریخی و هم طبیعی جاذبه‌های مزیت خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی و  باشد.

به گفته این مسئول،پرورش دام و مخصوصا در حوزه پرورش اسب نیز به عنوان دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است.

وی ابراز داشت: در دیگر حوزه ها از جمله خدمات، توریسم سلامت، IT و خیلی طرفیت های دیگر استان می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان افزود:فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه ،امکان دسترسی خوبی به سیستم‌های حمل و نقل ،وجود نیروی کار متخصص و جوان، ،وجود۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی که تمام زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ... در این شهرک‌ها فراهم است و به علاوه تخفیفات خوبی در بخش واگذاری زمین برای متقاضیان در نظر گرفته شده است از جمله مزایای سرمایه گذاری در این استان است که در کنار همه این مزیت‌هابرای جذب سرمایه‎گذاران در حال رایزنی‌هایی هستیم که معافیت‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و ... برای سرمایه‌گذاران کرمانشاه در نظر گرفته شود

شکری تاکید کرد:دربسیاری از این شهرک‌های معافیت‌های مالیاتی قابل توجهی اعمال شده که فرصت بسیار  مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران است.

وی گفت:کرمانشاه با بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و چندین بازارچه و مرز رسمی دسترسی خوبی به بخش کردنشین و بخش مرکزی عراق دارد و به علاوه می‌توان مرکزیت غرب کشور از نظر تولید و توزیع کالا هم باشد.

 شکری تاکید کرد: سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم هم هستند لذادولتمردان باید این امکانات را برای کرمانشاه و چند استان کمتر توسعه یافته دیگر که سال‌ها درگیر جنگ بودند، فراهم کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در پایان اشاره نیز به برخی از مشکلات بر سر راه سرمایه گذار نمود،افزود:مردم این استان از دیرباز در زمینه تجارت و فروش اجناس و بخش کشاورزی فعالیت داشتند و کمتر سراغ سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی می‌رفتند و نامناسب بودن فضای کسب و کار بوده که کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده و از شرایط بد گذشته فاصله گرفته ایم .

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار