سرپرست و مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با حضور در دفتر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با آیت الله عراقی دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۶۹۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 04 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ در این دیدار اهداف، وظایف و رسالت های دامپزشکی توسط سرپرست اداره کل تشریح شد.

دکتر امید حاج محمدی در این دیدار با بیان اینکه همه کشتارگاه های دام سبک و سنگین و همچنین مرغ زیرنظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی هستند، گفت: این نظارت ها برای حفظ سلامت مصرف کننده، ضروری است.

وی، نظارت بر عرضه فرآورده خام دامی را اولویت دامپزشکی دانست و افزود: در راستای تامین سلامت فرآورده های خام دامی استان، دامپزشکی علاوه بر بازرسی های مستمر و مدون روزانه هر ماه گشت های مشترکی با دستگاه های نظارتی برگزار می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در سخنانی با تشریح وظایف این نمایندگی گفت: هم اکنون 28 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان بر روند کشتار نظارت دارند.

حجت الاسلام حمید میرزایی افزود: این ناظران ذبح شرعی متشکل از روحانیون اهل تسنن و تشییع هستند که در شهرستان های استان ناظر و شاهد بر انجام ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه ها می باشند.

به گفته او اکنون در مجموع 18 کشتارگاه دام و طیور در استان کرمانشاه فعال است که در تمامی این کشتارگاه روحانی ناظر ذبح شرعی فعالیت دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: از مجموع کشتارگاه های استان، یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی نیز در مابقی شهرستان های استان فعال است.

حجت الاسلام میرزایی افزود: همچنین اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور نیز در استان کرمانشاه فعال است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز از زحمات و تلاش های اداره کل دامپزشکی در تامین سلامت فرآورده های دامی مردم استان قدردانی کرد.

آیت الله محمدی عراقی سلامت را یکی از مهمترین مقوله های جامعه دانست و افزود: دامپزشکی در تامین سلامت شهروندان در خط مقدم است

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار