معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ؛
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه گرمسیری در استان ایلام حدود ۳۰ هزار هکتار است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 29 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست هماهنگی طرح های سامانه گرمسیری و احیا در ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای به بخش کشاورزی در استان ایلام دارد و تا کنون 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان هزینه شده است.بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

وی  بر رعایت سرعت، دقت و عدالت در بحث واگذاری اراضی کشاورزی احیاء شده در استان تأکید کرد و افزود: عزم دولت و نظام برای خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی جدی است.

اکبری با اشاره به تشکیل کمیته ی واگذاری در استان خاطر نشان کرد: این کمیته که قبلا در استان های دیگر تشکیل شده و براساس کار کارشناسی و تجربیات کاری به این مدل دست یافته ایم با حضور فرمانداران و نمایندگانی از دستگاه های امنیتی، قضایی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری تحت عنوان کمیته پالایش تشکیل می شود و این می تواند یک مدل و فرمول واحد در واگذاری ها باشد.

وی به آخرین وضعیت طرح های سامانه گرمسیری و طرح احیا در استان اشاره کرد و گفت؛ طرح احیا ء اراضی در استان تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بحث سامانه گرمسیری نیز بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم که به زودی تمام اراضی به صورت کامل احیاء خواهند شد.

وی  افزود؛ در بحث انتقال آب با وزارت نیرو هم مذاکراتی داشته ایم که بحث انتقال آب هم به سرعت تکمیل شده و آماده بهره برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار