اولین جشنواره شکرگزاری محصولات کشاورزی استان کرمانشاه با حضور دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان و جمع کثیری از مدیران، کارشناسان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان کرمانشاه در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه (پارک شاهد) برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 20 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی در ابتدای این جشنواره ضمن تقدیر از تمام تلاشگران عرصه تولید استان به تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: سالیانه بیش از 4 میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره همزمان با عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و با هدف نمایش توانمندی های بخش کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

شهبازی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است افزود: تولیدات استان شامل تولیدات زراعی، دامی، باغی، شیلاتی، فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

شهبازی تصریح کرد: با تلاش کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته بیش از 800 هزار تن گندم در استان تولید شد که سه برابر نیاز استان به گندم است.

شهبازی تصریح کرد: یکی از اولویت های ما در بخش کشاورزی، ایجاد درآمد و اشتغال برای کشاورزان استان است و سعی کرده ایم که کشت های اقتصادی همچون کشت زعفران را دراستان گسترش دهیم.

وی توسعه و اجرای سیستم های نوین آبیاری، استفاده از روش های کشت علمی و استفاده از ماشین آلات جدید با تکنولوژی روز را از دیگر عوامل افزایش عملکرد در واحد سطح اعلام کرد.

شهبازی با بیان اینکه تولیدات استان کرمانشاه از سالم ترین و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به خاکهای حاصل خیز استان، توصیه های کارشناسی و کشاورزان سختکوش ؛ محصولات با کیفیتی در استان تولید می شود که نه تنها در داخل استان مصرف بلکه در سطح کشور نیز شناخته شده بوده و مشتریان زیادی دارند.

وی در پایان به تولیدات شیلاتی استان اشاره کرد و گفت: با همت و تلاش مجموعه اداره کل شیلات، تولیدات شیلاتی استان افزایش یافته و بخشی از این توانمندیها در این نمایشگاه عرضه شده است.

گفتنی است در این جشنواره که حضور مردم بسیار چشمگیر بود، برنامه های متنوعی همچون قرائت متن شکرگزاری، نمایش، موسیقی و شاهنامه خوانی اجرا گردید و در پایان از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار