مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۴۰ داروخانه خصوصی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حسین رضا پور اظهار داشت: کمبودهای دارویی که در مرداد و شهریور در سطح کشور مطرح بود پشت سر گذاشته شد البته در آن مقطع نیز داروهای حیاتی مراکز قطع نشد و روزانه تهیه می شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز کمبود دارویی نداریم، افزود: برای تامین و توزیع داروهای بیماران شیمی درمانی، صعب العلاج و بیماران خاص علاوه بر داروخانه های دولتی ۴۰ داروخانه بخش خصوصی نیز فعالیت دارند که سبب دسترسی بهتر بیماران به این داروها شده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیشتر داروهای بیماران خاص مشابه ایرانی دارند و طبق بخشنامه مقام وزارت بهداشت، مراکزمجاز به استفاده از داروی خارجی نیستند و باید داروی ایرانی مصرف کنند بنابراین علاوه برافزایش قیمت جزیی که هر سال بوده مشکلی از نظر تهیه دارو برای بیماران نداریم.

وی گفت: میانگین مصرف دارو در کرمانشاه نسبت به کل کشور زیاد است و شرایط اقلیمی و اقتصادی مردم ایجاب می کند مصرف دارو بالا باشد البته مراکز بیمه گر و واحدهای کنترل مصرف برآن هستند مصرف دارو به میانگین کشوری نزدیک شود.

رضا پور تصریح کرد: مصرف دارو میان بیماران خاص و صعب العلاج بالا است و به دلیل قطبیت کرمانشاه از استان های لرستان، ایلام، کردستان وهمدان بیماران مراجعه و داروهارا از کرمانشاه تهیه می کنند و بخشی از بالا بودن آمارمصرف دارو به این دلیل است.

وی آنتی بیوتیک‌ها، ها آموکسی سیلیم و سفکسیم و داروهای مسکن نظیر دگزامتازون را پرمصرف دانست و افزود: ۷.۶درصد مصرف دارویی استان را آنتی بیوتیکها، ۶.۹درصد را داروهای مسکن نظیر پیروکسیکام و شش درصد را دسته دیگری از مسکن ها تشکیل داده است.




منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار