معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه جمعیت معلول استان را ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،نیلوفر اختیاری  با اشاره به انواع معلولیت گفت: در یک دسته بندی مشخص معلولیت ها به انواع بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، روانی، عقب ماندگی ذهنی و گفتاری تقسیم بندی می شوند.

وی جمعیت معلولین استان را ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد بیشترین معلولین مربوط به معلولین جسمی و حرکتی با جمعیت ۱۴ هزار و ۱۹۰ نفری است.

اختیاری افزود: از مابقی جمعیت معلول استان، ۹۲۸۸ نفر عقب مانده ذهنی هستند، ۶۵۳۶ نفر معلولیت شنوایی دارند، ۴۸۰۹ نفر از ناحیه چشم معلولیت دارند، ۳۲۲۱ نفر نیز معلول روانی هستند و ۳۲۱ نفر نیز معلولیت گفتاری دارند.

اختیاری در ادامه با اشاره به وجود ۵۴ مرکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی و ویزیت در منزل در سطح استان گفت: در این مراکز انواع خدمات گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رفتاردرمانی و ... به معلولان ارائه می شود.

وی افزود: از این تعداد برخی مراکز بصورت شبانه روزی برای نگهداری از معلولین ذهنی و روانی فعالیت دارند.

اختیاری یادآور شد: هزینه خدمات این مراکز برای معلولان تحت پوشش بهزیستی رایگان است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در تشریح عمده مشکلات معلولان استان، اشتغال را مهم ترین مشکل این قشر عنوان کرد و افزود: معلولان به خاطر شرایط جسمی و تامین هزینه های مربوط به معلولیت خود نیازمند شغل و درآمد هستند، اما با توجه به شرایط جسمی امکان یافتن شغل برای آنها نسبت به افراد عادی کمتر است و نیاز است دراین زمینه مسئولین و افراد کارآفرین توجه و حمایت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: همچنین معلولین همواره در طول زندگی خود نیازمند استفاده ازخدمات توانبخشی هستند و برای تامین امکانات هرچه بیشتر و بهتر آنها نیازمند حمایت مردم و مسئولین و بویژه افراد خیر هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار