کارشناس حیات وحش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گرگ را یکی از گونه‌های پستانداران بومی کرمانشاه دانست و گفت: این پستاندار معمولا همراه با عشایر در حال حرکت است.
کد خبر: ۶۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 16 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیامک اسماعیلی ، با اشاره به شروع فصل سرما و فعالیت و مشاهده شدن بیشتر گرگ‌ها در این فصل، اظهار کرد: گرگ یکی از پستانداران بومی کرمانشاه است که تقریبا در تمام زیستگاه‌های استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه گرگ در نقاط گرمسیر کمتر مشاهده می‌شود، افزود: گرگ بومی استان عمدتا در مناطقی مانند اسلام‌آبادغرب، هلشی، عثمانوند و... دیده می‌شود.

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: گرگ معولا همراه عشایر در تردد است، زیرا در این حالت دسترسی بیشتری به طعمه دارد.

به گفته اسماعیلی از زمانی که میزان غذای در اختیار گرگ‌ها کمتر شده، بیشتر همراه عشایر حرکت می‌کنند و همراه با آنها به ییلاق و قشلاق می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته گرگ‌ها بیشتر از خرگوش، بز وحشی و ... تغذیه می‌کردند، اما اکنون بیشتر سراغ طعمه‌ها و دام‌های عشایر می‌روند.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به نزدیکی که گرگ‌ها با زیستگاه انسان دارند، افزود: گرگ می‌تواند به دام‌ها و حتی کودکان آسیب بزند، اما به افراد بزرگسال زیاد نزدیک نمی‌شود.

اسماعیلی راه فراری دادن گرگ در زمان حمله را ایجاد سر و صدا دانست و ادامه داد: اگر گرگ هار باشد، با سر و صدا فرار نمی‌کند و خطر بیشتری برای انسان دارد.

وی بهترین راه برای حفاظت از دام‌ها در برابر گرگ را محصور کردن جایگاه دام توسط دیوار دانست و به افراد توصیه کرد، در این فصل بیشتر مراقبت دام‌ها و کودکان خود خصوصا در مناطق روستایی و عشایری باشند.

وی از ویژگی حریص بودن گرگ‌ها هم یاد کرد و گفت: وقتی گرگ طعمه را می‌خورد، به سایر طعمه‌ها و دام‌ها نیز آسیب می‌زند.

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه درباره سایر ویژگی‌های گرگ نیز اضافه کرد: گرگ‌ موجود بسیار مقاومی است، بیشتر به صورت گله‌ای زندگی و حمله می‌کند، همه‌چیز خوار است، درنده و نترس است و در بیشتر موارد هم گرگ‌های مادر رهبر گله گرگ‌ها هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار