کد خبر: ۶۹۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 14 December 2018

شاید شما هم این داستان را شنیده باشید که مردی ۲ دختر خود را شوهر داد یکی را به مردی کشاورز و دیگری را به کوزه گری داد بعد از مدتی به دیدن دخترانش رفت از دختری که به کشاورز داده بود پرسید وضعتان چطور است ؟ دختر پاسخ داد زمین را شخم زده و بذر پاشیده ایم اگر باران نیاید بیچاره می شویم.مرد نزد دختری که به کوزه گر داده بود رفت و حال او را پرسید او گفت:کوزه ها را ساخته ایم و منتظریم تا آفتاب بخورد پدر اگر باران بیاید ما بیچاره می شویم.

حالا این شده حکایت امروز ما ، اگر دلارمانند ماههای گذشته گران شود همه اجناس گران می شود و ما بیچاره می شویم و اگر هم دلار مثل این روزها پایین بیاید کالاها که ارزان نمی شود هیچ بلکه گرانتر هم می شود و بازهم بیچاره می شویم. برخی می گویند کاهش قیمت دلار در این روزها مقطعی و مصنوعی است چون هنوز رب گوجه حدود هفده هزار تومان است و پوشک هم هفتاد و هشتاد هزار تومان به فروش می رسد.

بودجه ۹۸ را هم که نگاه می کنید تورم ۵۰ درصدی ارز را به وضوح می بینید و افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارمندان که تناسبی با هم ندارد حال آنانکه حقوق نمی گیرند بمانند و از طرفی شرایط فعلی کشور و نحوه بودجه بندی سال آینده نگرانی هایی را ایجاد می کند.آمریکا و هم پیمانانش خوابهایی را برای جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده اند که شش برنامه در آن طراحی شده است تا بر مردم و این باره بویژه قشر متوسط به پایین فشار زیادی بیاید.

خروج آمریکا از برجام اولین برنامه از آیتم های شش گانه دشمنان است یعنی اگر اوباما هم رئیس جمهور آمریکا بود از برجام خارج می شد. افزایش افسارگسیخته نزخ ارز ، تورم شدید همه کالاها ، ایجاد نارضایتی عمومی و ناکارآمد نشان دادن نظام از دیگر برنامه های مهم تدارک دیده شده است.
این میان اما ضعف مدیریت دولتمردان و مسئولان به مشکلات موجود در کشور دامن زده و زندگی مردم را با سختی زیادی مواجه کرده است به گونه ای که مردم برای گذران زندگی با گرفتاریها و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و کاهش ارزش پول ملی و سوء مدیریت موجب افزایش گرفتاریهای معیشتی آنان شده است.

از این رو اما مردم انتظار دارند تا مسئولان برای حل مشکلات فعلی کشور و کاهش تنگناهای زندگی مردم طرحی نو در اندازند و فکری جدی برای رفع مشکلات داشته باشند.

از قدیم گفته اند همیشه شعبان یک بار هم رمضان ، مردم از دولت می خواهند بجای خطبه درمانی و بیان این موضوع که نوبت امتحان پس دادن مردم است خود با انجام تعهداتی که قول آنرا داده است امتحان پس بدهند چراکه نوبت امتحان پس دادن دولت است و ملت همواره امتحان خود را بخوبی پس داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار