مرزبان نظری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت:در زلزله آبان ماه سال گذشته از مجموع ۷۵۷ فضای آموزشی در پنج شهرستان زلزله‌زده ۷۸ مدرسه آسیب که از این تعداد ۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی بود.
کد خبر: ۶۹۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 13 December 2018

 

مرزبان نظری  در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: ۴۱۵ کلاس در مجموع که از این تعداد ۱۲۷ کلاس روستایی ۲۸۸ کلاس شهری بود دچار خسارت شدند هیچ کدام از مدارس آوار نشدند اما سازه های قدیمی ترک هایی داشتند که دیگر غیر قابل استفاده نبودند.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر ساخت ۱۷۵ مدرسه در دست اجراست و تا پنجم دی‌ماه امسال ۶۸ مدرسه با اکتساب مدارس مهرماه تحویل و مابقی تا مهر آینده مدارس ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهار داشت:مدارسی که قدمت بالای 30 سال بودند بیشترین آسیب را دیدند ودر شهرستان ثلاث باباجانی ۲۳ مدرسه در سرپل ذهاب ۳۲ مدرسه در دالاهو ۱۳ مدرسه در گیلانغرب ۵ مدرسه و قصر شیرین۳ مدرسه آسیب دیدند .

نظری تصریح کرد: عمده مدارس قدمت بالا داشتند اما خوشبختانه در این زلزله مدارس جدید آسیب ندیدند و مدارسی که استاندارد 2800 را رعایت کرده بودند هیچ گونه مشکلی در زلزله نداشتند و حتی پایگاه های امدادرسانی و کمک رسانی قرار گرفتند.

وی افزود: اولین گام اسکان دانش آموزان در زلزله آبان ماه سال گذشته کانکس ها بود بعد از زلزله با توجه به این ۴۷۵ کانکس توسط خیرین توزیع و ساماندهی شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار