اتفاقات پشت پرده و اظهارنظرهای برخی افراد در مورد وزنه‌برداری کرمانشاه، نشان می‌دهد ظاهرا تصمیمات پشت‌ پرده و منافع فردی بعضا بر جایگاه و موفقیت ورزش و این رشته ارجحیت پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری کرمانشاه در حالی که قرار بود هشت ماه پیش برگزار شود بنا بر دلایل نامعلوم لغو شد تا ابهامات در خصوص این رشته شدت پیدا کند؛ در نهایت هم بابک سلیمی از ریاست هیأت وزنه‌برداری کنار گذاشته شد و به ترتیب عباس عباسی و سعدی رشیدی از کارمندان اداره ورزش به عنوان سرپرست این هیأت معرفی شدند.

*اختلافات ریشه‌دار و قدیمی

در میان بحث‌های به وجود آمده در خصوص چرایی لغو برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری، داستان قدیمی و کهنه اختلاف بابک سلیمی ریاست وقت هیأت وزنه‌برداری با علی مرادی رئیس فدراسیون مجدد کلید خورد تا از این مسئله به عنوان مهم‌ترین عامل اتفاقات اخیر این رشته یاد شود. اختلافی که سال‌ها نمایان و حتی به جدال لفظی آن‌ها در رسانه‌ها نیز کشیده شده بود، تا جایی‌که هم سلیمی و هم مرادی یکدیگر را به کم کاری نسبت به وزنه‌برداری کرمانشاه متهم می‌کردند.

گفته می‌شود، مشکلات سلیمی با مرادی از آن روزها آغاز شد که وی در شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری بود و البته منتقد برخی رفتارهای رئیس فدراسیون، اگر واقع‌بینانه به این ماجرا نگاه کنیم نمونه این انتقادها را در بسیاری از رشته‌ها می‌بینیم، اما شاید تندوری مرادی و شاید لجاجت سلیمی کار را به آن جا رساند که هر روز این اختلاف‌ها بیشتر و گره کورتر شد.

در خصوص چرایی لغو مجمع هیأت وزنه‌برداری کرمانشاه صحبت‌های زیادی مطرح شده است اما گفته می‌شود سفر غیرمنتظره ارسلان حسینی مدیر وقت اداره ورزش و جوانان به تهران که اوائل سال‌جاری انجام شد تنها به حضور وی در جلسات مدیران اداره ورزش با وزیر ورزش ختم نشد، بلکه او منتظر ملاقاتی بود که از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، دیدار با علی مرادی، این دیدار در محل فدراسیون وزنه‌برداری انجام می‌گیرد و در خصوص وضعیت وزنه‌برداری کرمانشاه صحبت‌هایی رد و بدل می‌شود، هر چند جزئیات این جلسه به بیرون درز پیدا نکرد اما براساس شنیده‌ها، مرادی از حسینی درخواست می‌کند تاریخ برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری را به تعویق بیندازد تا سلیمی در هیأت بی‌رقیب نباشد.

پس از این دیدار و بازگشت حسینی به کرمانشاه، برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری لغو شد و با اعلام اداره ورزش، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این هیأت تمدید شد، همین موضوع کافی بود، تا چهره‌هایی هم چون گلناری، قهرمانی و قاسمی نیز خود را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

*عدم اعتماد فدراسیون به گزینه پیشنهادی اداره ورزش

انتخاf نخست اداره ورزش برای سرپرستی هیأت وزنه‌برداری، علی‌رضا صیدی کارشناس این اداره بود، بر همین اساس، وی به فدراسیون پیشنهاد شد، اما علی مرادی با این پیشنهاد مخالفت کرد و عباس عباسی را به عنوان سرپرست هیأت معرفی کرد.
اما حضور عباسی در هیأت نیز خیلی طولانی نبود و او جای خود را به سعدی رشیدی یکی از مدیران با سواد و قدیمی اداره ورزش و جوانان تا قرعه نیز به نام وی بیفتد.

*اولتیماتوم وزارت ورزش به فدراسیون وزنه‌برداری

حدود هفت هیأت استانی در رشته وزنه‌برداری با سرپرست اداره می‌شود که این موضوع یک رکورد جدید در ورزش ایران محسوب می‌شود، به همین خاطر وزارت ورزش به صورت مستقیم به فدراسیون وزنه‌برداری اخطار داده است تا در اسرع وقت تکلیف این هیأت‌ها را مشخص کند.

بر همین اساس در نامه‌ای که وزارت ورزش در تاریخ 14 آذرماه به فدراسیون وزنه‌برداری ارسال کرده است، اکیدا تاکید شده که این فدراسیون انتخابات هیأت‌ های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد را برگزار کند.

اما سئوال اصلی در خصوص واکنش علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص این نامه اداره ورزش است؟ مرادی که هنوز تا اردیبهشت سال آینده به پایان دوره ریاست چهار ساله‌اش باقی‌مانده، باید مجمع این فدراسیون را به شرایط قانونی برای برگزاری به موقع نزدیک کند، که در همین راستا برای به حد نصاب رساندن تعداد اعضای مجمع، مجبور است هر چه سریع‌تر مجامع انتخاباتی هیأت‌‌های تسانی را برگزار کند.

سعدی رشیدی، سرپرست هیأت‌‌ وزنه‌برداری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری به پایان رسیده است و چهار نفر نفر برای این پست ثبت‌نام کرده‌اند، فقط منتظر برگزاری مجمع هستیم تا رئیس جدید هیأت وزنه‌برداری انتخاب شود.

رشیدی تصریح کرد: براساس قانون، روسای پنج هیأت شهرستان در مجمع هیأت حق رای دارند که طی برگزاری یک مجمع انتخاباتی، این نفرات نیز مشخص و انتخاب شده‌اند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار