دبیر ستاد هفته پژوهش استان و معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در هفته پژوهش از ۶۰ پژوهشگر و فناور برتر استان تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، فرزاد ویسی، از تشکیل ستاد هفته پژوهش کرمانشاه در آستانه شروع برنامه های این هفته خبرداد و گفت: رئیس ستاد هفته پژوهش در کرمانشاه استاندار و رئیس دانشگاه رازی جانشین رئیس ستاد خواهد بود.

وی بابیان اینکه برنامه های هفته پژوهش در کرمانشاه همزمان با دیگر استانها از 25 آذر شروع می شود، اظهار کرد: تلاش کرده ایم تا برنامه های مختلفی را برای این هفته در سطح استان برگزار کنیم که از جمله آن برپایی نمایشگاه دستاوردها و جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر است.

دبیر ستاد هفته پژوهش شعار امسال این هفته را پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی اعلام کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی این شعار در راستای توجه به این مقوله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از آنجایی که کشور در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی مواجه است، این شعار می تواند تا حدودی به رفع مشکل وابستگی ما به خارج و اتکا به تولیدات داخلی کمک کند.

ویسی همچنین با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان از 25 تا 28 آذر در دانشگاه رازی برپا می شود، گفت: در پایان این نمایشگاه از 60 نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه پژوهش را مبنای توسعه هر کشور دانست و افزود: پیشرفت علم و مظاهر فناوری در زندگی روزمره حاصل پژوهش پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه پژوهش به پیشرفت دانش کمک می کند، تصریح کرد: بخش اعظم ثروت کنونی دنیا حاصل دانش است.

ویسی یادآورشد: امروزه نیمی از درآمد ناخالص کشورهای توسعه یافته دنیا از پژوهش است.

در ادامه این نشست، یاسر شهبازی دبیر علمی کمیته تجلیل از پژوهشگران برتر استان در ستاد هفته پژوهش نیز در خصوص انتخاب پژوهشگران برتر استان گفت: برای انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر استان جلسات متعددی برگزار کردیم و شاخص های مختلفی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره پژوهش از 51 پژوهشگر و 9 فناور برتر استان تجلیل خواهد شد، عنوان کرد: در این جشنواره از سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی در حوزه های علوم پایه (مجتبی شمسی پور)، علوم پزشکی (ستار رضایی) و فنی و مهندسی (حسین بنکداری) تجلیل می شود.

شهبازی خاطرنشان ساخت: همچنین از دانشگاه آزاد استان چهار نفر، پیام نور شش نفر، رازی یازده نفر، صنعتی دو نفر، علوم پزشکی یازده نفر، مراکز تحقیقاتی دستگاه ها دو نفر و دستگاه های اجرایی یازده نفر به عنوان پژوهشگران برتر استان تجلیل خواهند شد.

وی در خصوص تجلیل از فناوران برتر نیز گفت: امسال جمعا 9 نفر از پارک علم و فناوری، سازمان صمت استان، مرکز رشد علوم پزشکی، مرکز رشد دانشگاه رازی و مرکز رشد دانشگاه آزاد حائز رتبه به عنوان فناوران برتر شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار