فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی: بی‌تردید از مباحث قومیتی می‌توان برای تقویت روحیه همبستگی و همگرایی در جامعه استفاده کرد اما نباید موضوعی که می‌تواند برای ما فرصت و ظرفیت باشد آن را به سمت واگرایی سوق داد.
کد خبر: ۶۹۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 12 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حبیب شهسواری ظهر امروز در نشست فصلی با اعضای شورای مرکزی بسیج و مدیران خبرگزاری‌های آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات ساختمان شهید مهدی باکری ترتیب یافت، اظهار کرد: از مباحث قومیتی می‌توان برای تقویت روحیه همبستگی و همگرایی در جامعه استفاده کرد اما جای سوال وجود دارد که چرا موضوعی که می‌تواند برای ما فرصت و ظرفیت باشد چرا آن را به سمت واگرایی سوق می‌دهیم.

وی به فحوای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وجود اهل سنت در کشور را باید فرصت قلمداد کرده و این نگاه را در جامعه نهادینه‌ کنیم، چرا که سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز دیرینه‌ای با آنها وجود دارد افزود: اما اگر جایی کسی مرتکب اشتباهی شد چنانچه عامدانه و مستمر است باید پاسخ داد، اگر کسی با آگاهی و به صورت مستمر و با تاکید درباره یک موضوع صحبت کند جای شک وجود دارد، اما اگر اشتباه سهوی باشد باید اغماض کرد و اگر این موضوع تکرار شد باید به پشت صحنه موضوع حساس شده و به آن دقت کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه چند نوبت اول باید به صورت ارشادی، هدایت‌کننده و برای روشنگری گام برداشت، افزود: اما اگر این رفتار ادامه پیدا کرد، اهل رسانه باید تعصب و غیرت خود را به واسطه قلم نشان دهد که این هم برای ما ارزشمند است چرا که آذربایجان غربی تمدن 7 هزار ساله داشته و برای آن مستندات متقن و علمی وجود دارد.

شیعه و سنی حرمت آئین و مذهب یکدیگر را تکریم کنند

شهسواری ضمن ابراز خشنودی از اینکه برادران شیعه و اهل سنت همواره در کنار هم بوده‌اند و حتی حرمت آئین و آداب مذهبی یکدیگر را تکریم می‌کنند، بیان کرد: باید اشتراکات موجود بین پیروان ادیان توحیدی و مذاهب در محور توجه قرار گیرد چرا که دشمن همواره به دنبال یافتن روزنه‌هایی برای نفوذ است.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی مسائل و مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های مختلف وجود دارد، بنابراین برای حل آنها باید تلاش شود و ایجاد مسائل جدید و حاشیه‌ای به ضرر استان است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رسانه‌های جمعی در این استان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند اما با این همه فعالیت گسترده‌ای دارند، به ویژه اثرگذاری رسانه‌های این خطه به مراتب بیشتر از رسانه‌های آذربایجان شرقی و اردیبل است.

شهسواری به تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به ریاست امام جمعه ارومیه، اشاره کرد و گفت: جلساتی در این راستا برگزار شده، اما با همراهی رسانه‌های جمعی، برنامه‌های مرتبط با این عرصه در سطح وسیع و به شکل چشمگیری برگزار می‌شود.

رسانه‌ها تاثیرگزار در پیشبرد اهداف سیاسی و فرهنگی

وی با بیان اینکه همواره درصدد تقویت مسائل موثر در پیشبرد اهداف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توسعه‌ای هستیم، اظهار کرد: موتور محرکه برای تاثیرگذاری در این زمینه رسانه‌های جمعی است اما در صورتی موفقیت مورد انتظار را به دست‌ می‌آورند که عملکرد آنها را رصد کرده و مطالبه‌گری کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 27 نهاد فرهنگی در نظام اسلامی با تزریق بودجه دولتی در حال فعالیت هستند، اما فعالیت‌های‌شان در جامعه، سیمای شهر و مدارس تبلور چندانی ندارد و این موضوع جای تاسف دارد، اما اگر دستگاه‌های اجرایی در معرض ارزیابی و رصد رسانه‌ای قرار گیرند به مراتب بهتر به وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند.

شهسواری لازمه ورود قدرتمند رسانه‌های جمعی به عرصه مطالبه‌گری از مسئولان را، وجود پشتوانه قوی و همه‌جانبه عنوان کرد و بیان داشت: تکیه‌گاه رسانه‌ها لزوما نباید دستگاه دولتی یا ارگان نظامی باشد بلکه مهم‌ترین پشتیبان برای رسانه مردم است، اما رسانه‌های ما فاقد چنین پشتوانه قوی هستند که این موضوع هم قابل انکار نیست.

لزوم آشتی بین مردم و رسانه

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در استان، اهل قلم به سختی نان قلم خورده‌اند، اظهار کرد: لازمه بهبود رویه فعلی این است که آشتی بین رسانه و مردم را برقرار کنیم، از طرف دیگر شاهد انحطاط اخلاق در فضای مجازی هستیم چرا که اخبار کذب و بی‌پایه را در قالب‌های جذاب به جامعه منتقل می‌کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه همه رسانه‌ها بدون استثنا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، بیان کرد: در صورتی که با معیارهای ملی موضوع را بررسی کرده یا با استان‌های مجاور مقایسه کنیم خواهیم دید که اصحاب رسانه در استان ما با مشکلات به مراتب بیشتر روبه‌رو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار