رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، تبریز را به عنوان خواستگاه توسعه فرهنگی اجتماع ایران امروز عنوان کرد.
کد خبر: ۶۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 30 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، دکتر اکرم حضرتی در سومین اجلاس راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران با بیان اینکه تبریز به سبب قرار گرفتن در یک موقعیت ویژه جغرافیایی همواره محملی برای توجه و در عین حال صدور مظاهر جدید فرهنگی بود، افزود: تبریز باعث و بانی رشد و شکلگیری بسیاری از مظاهر تمدن بوده است و بخش فرهنگ در این ورطه از رشدی چشمگیر بهره مند بوده است.

به گفته وی تبریز توانسته به مدد ویژگی ها خاص فرهنگی خود سرمنشا تحولات بسیاری در حوزه های گوناکون شود و به شکل گیری گفتمان ها بدیع و تازه در این حوزه منجر شود.

دکتر حصرتی با بیان اینکه تعامل های صورت گرفته در جریان چنین نشست هایی می تواند ثمر بخش باشد، اظهار داشت: بی شک تبادل نظر و نیز انتقال تجارب موفق در کنار پرداختن صادقانه به نقاط ضعف در مسیر رسیدن به یک توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی، می تواند راهگشای همه فعالان فرهنگی کشور باشد که در گرو توسعه آن دارند.

در این اجلاس حجت الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز؛ دکتر اکرم حضرتی، رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز و حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برای بحث و تبادل نظر با دیگر مسئولان فرهنگی شهرهای مختلف کشور حضور دارند.

در مراسم آغاز به کار این اجلاس ضمن صحبت و سخنرانی تنی چند از مسئولین، از سند راهبردی آموزش‌های شهروندی با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران رونمایی شد.

مسئولان فرهنگی شهر تبریز در حاشیه این مراسم ضمن بازدید از نمایشگاه جنبی فعالیتهای فرهنگی با حضور در غرفه های مختلف به گفتگو با فعالان فرهنگی استانهای مختلف پرداختند و از دستاوردهای شهر تبریز به عنوان شهری موفق و پیشرفته در چشم اندازهای توسعه فرهنگی سخن گفتند.

نمایشگاه جنبی این همایش شامل غرفه های خانه خدمات و کارآفرینی، خانه سلامت و محیط زیست، خانه خانواده و سبک زندگی، خانه دوام و ایمنی، خانه اخلاق و مهارتهای اجتماعی، خانه شهر یاران جوان، خانه هنر و ادبیات، خانه قرآن و عترت، غرفه سازمان ورزش و تفریحات سالم، غرفه سازمان حمل و نقل و غرفه سازمان مدیریت پسماند می باشد.

سومین همایش مشترک کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران همراه با برگزاری مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی و جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری های مراکز استان ها به مدت دوروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :