معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از خودکفایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در پنج سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 11 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، رشید جلیلیان در گردهمایی اصناف و کارآفرینان کرمانشاه با مدیران کمیته امداد استان که امروز (20 آذر) برگزار شد، اظهار کرد: طی سه سال اخیر 228 میلیارد تومان تسهیلات صرف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان شده که از این طریق برای بیش از 15 هزار و 500 نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر خودکفایی 12 هزار و 500 خانوار و خروج آنها از گردونه حمایتی کمیته امداد را داشته ایم.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری نیز 37 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده، عنوان کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه شغل برای 1890 نفر فراهم شده است.

به گفته این مسئول، برای مابقی سال جاری نیز 5700 طرح اقتصادی پذیرش و به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

جلیلیان عنوان کرد: کمیته امداد طی سال بیش از 60 هزار بازدید از طرح‌های اشتغالزایی مددجویان انجام می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه عمده طرح‌های اشتغالزایی که از سوی کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود طرح‌های جدید است که بازار آنها هنوز اشباع نشده، افزود: این طرح‌ها شامل تکثیر زالوی طبی، نوغان‌داری، کاشت زعفران، پرورش بوقلمون، گیاهان دارویی، انواع طرح‌های دانش‌بنیان و... است.

معاون اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه کمیته امداد از کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کنند نیز حمایت ویژه صورت می‌گیرد، افزود: پرداخت حق بیمه مددجو به مدت دو سال، ارائه تسهیلات شهری به مبلغ 20 میلیون تومان و روستایی به مبلغ 50 میلیون تومان به ازاء هر مددجو به کار گرفته شده، ارائه هزینه آموزش مورد نیاز مددجو و ... از جمله این حمایت‌ها است.

وی همچنین خواستار تسهیل در ارائه جواز کسب به مددجویان کمیته امداد و درنظر گرفتن تسهیلاتی برای آنها شد.

قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز از اختلاف طبقاتی فاحش در کشور یاد کرد و ادامه داد: این مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط مسئولان نالایق است که شرایط اقتصادی را اینگونه رقم زدند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور با کاهش فروش نفت و ارزش آن از این بیشتر هم خواهد شد، افزود: این امر باعث می‌شود هر سال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اضافه شود.

جاسمی با اشاره به جمعیت 200 هزار نفری تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: حداقل 600 هزار نفر نیازمند دیگر در کرمانشاه داریم که شرایط و قانون به آنها اجازه مددجویی کمیته امداد را نمی‌دهد.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز از نقش مهم اصناف در ایجاد اشتغال یاد کرد و افزود: بازار بیشترین سهم اشتغال را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به وجود 50 هزار واحد صنفی در شهر کرمانشاه و 70 هزار واحد در سطح استان، خواستار توجه به حل مشکلات بازاریان کرمانشاه شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار