مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت پاییزه برود.
کد خبر: ۶۸۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 11 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی اظهار کرد: امسال افزایش حدود ۱۰ هزار هکتاری اراضی زیر کشت پاییزه در شهرستان کرمانشاه را در برنامه داریم.

حاتمی اضافه کرد: سال گذشته ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت پاییزه رفته بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۲۲۰ هزار هکتار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت پاییزه رفته‌، اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی، ۸۹ هزار هکتار گندم دیم، ۲۴۰۰ هکتار جو آبی، ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم و ۳۵۵۰ هکتار کلزا در اراضی شهرستان کرمانشاه کشت شده است.

حاتمی اشاره‌ای هم به کشت پاییزه نخود در اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه داشت و افزود: پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت نخود پاییزه در این شهرستان به حدود ۱۵ هزار هکتار برسد.

حاتمی گفت: سال گذشته 6850 هکتار نخود پاییزه در شهرستان کرمانشاه کشت شده بود.

حاتمی اضافه کرد: کشت های آبی پاییزه تقریبا به اتمام رسیده، ولی کشت محصولات دیم فعلا ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: کشت های پاییزه در این شهرستان از نیمه دوم مهرماه شروع شده و احتمالا تا اواخر آذر ماه ادامه پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به محصول محور شدن بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری داشت و افزود: اگرچه امسال اندکی تعرفه بیمه محصولات کشاورزی بالا رفته، اما با توجه به اینکه از امسال تمامی حوادث غیرمترقبه شامل بیمه می‌شود توصیه می شود کشاورزان حتما نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

حاتمی اشاره ای هم به بارندگی های خوب امسال داشت و افزود: ممکن است برخی از کشاورزان به دلیل این بارش های خوب از بیمه کردن اراضی خود صرف نظر کنند، اما احتمال وقوع سرمازدگی، سیل، زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه دور از انتظار نیست.

حاتمی به کشاورزان هشدار داد: اگر محصولاتشان را بیمه نکنند در صورت بروز مشکل از هیچ محلی کمک دریافت نخواهند کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار