سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: درراستای تامین سلامت فرآورده های خام دامی استان دامپزشکی علاوه بازرسی های روزانه هر ماه گشت های مشترکی با دیگر دستگاه های ذیربط مانند تغزیرات، مرکز بهداشت و اجرائیات شهرداری و .. را در دستور کار قرار داده است و عرضه فرآورده خام دامی ناسالم خط قرمز دامپزشکی است.
کد خبر: ۶۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 11 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر امید حاج محمدی در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بر هماهنگی و هم افزایی ادارات ذیربط برای برقراری گشت های مشترک بر بازار و تامین هرچه بیشتر بهداشت فرآورده های خام دامی در استان تاکید کرد و افزود: گشت های مشترک حتما هر ماه باید برگزار شود.

او با بیان اینکه سلامت و بهداشت گوشت برای عموم دارای حساسیت ویژه ای است اظهار داشت: برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی برای متصدیان رستوران ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی به منظور افزایش سطح دانش متصدیان و به تبع آن تامین هرچه بیشتر بهداشت فرآورده خام دامی برگزار خواهد شد.

دکتر حاج محمدی در ادامه بیان داشت: همه کشتارهای دام سبک و سنگین و همچنین مرغ می بایستی در کشتارگاه و تحت نظر بازرسین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی انجام شود این کار برای حفظ سلامت مصرف کننده، لازم و ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین گفت: به دلیل وجود هزینه های کارگر، آب و برق و غیره در کشتارگاه ها، قیمت گوشت استحصالی از کشتارگاه ها نسبت به کشتارهای غیر مجاز خیابانی بالا می رود ولی نباید فراموش کرد که این هزینه به ظاهر اضافی را صرف تامین سلامت خود کرده ایم و به نوعی یک پس انداز است.

دکتر حاج محمدی همچنین با اشاره به کشتار غیر مجاز مرغ در شهرک های حاشیه شهر کرمانشاه افزود: برخورد با اینگونه کشتار ها تا زمانی که خود مردم خریدار آن هستند بسیار دشوار خواهد بود و تنها راه مقابله با آن هم افزایی برون بخشی با دستگاه های ذیربط در جهت ریشه ای حل کردن موضوع است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز در این دیدار، انجام نظارت دقیق بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم را اولویت کاری همه ارگان ها فارغ از مسئول بودن یا نبودن دانست و گفت: حفظ سلامت جامعه یکی از مهم ترین اولویت های کاری سازمان تعزیرات حکومتی است.

داریوش جودکی با اشاره به بالا بودن قیمت گوشت بیان داشت: این گرانی ها افراد سود جو را برای تخلف وسوسه می کند و به همین دلیل بر افزایش نظارت ها و بازرسی ها تاکید می شود.

وی همچنین با بیان اینکه پلمپ فروشگاه ها و بستن رستوران ها زیبنده استان نیست خواستار برگزاری بیشتر کلاس های آموزشی و ترویجی ویژه قصبان و صاحبان کشتارگاه ها و مراکز عرضه در کل ایام سال شد.

جودکی همچنین در کنار آموزش و تشدید نظارت ها بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی به منظور به مخاطره انداختن سلامت مردم تاکید کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار