رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال تولید چغندرقند استان به ۷۵۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۶۸۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 09 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی  اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۹۴ هزار تن چغندرقند در استان کرمانشاه برداشت شده که احتمالا این میزان تا پایان برداشت به ۷۵۰ هزار تن برسد.

شهبازی گفت: هشت کارخانه قند شامل دو کارخانه قند اسلام آباد غرب و بیستون در استان و شش کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند که تاکنون حدود ۲۷۰ هزار تن از چغندرقند تولیدی در استان توسط کارخانجات داخلی و مابقی توسط کارخانجات خارج از استان خریداری شده است.

شهبازی اشاره ای هم به مشکلات پیش آمده برای خرید محصول از چغندرکاران استان در سال گذشته داشت و اضافه کرد: امسال با کاهش سطح زیر کشت چغندرقند هیچ مشکلی برای خرید محصول چغندرکاران نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس سطح زیر کشت چغندرقند در استان کرمانشاه در سال جاری را ۱۰ هزار و ۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سال گذشته یازده هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت چغندرقند رفته بود.

شهبازی متوسط عملکرد چغندرقند در استان کرمانشاه را بین ۷۰ تا ۷۵ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اغلب شهرستان ها کشت چغندرقند را داریم، گفت: شهرستان های کنگاور، هرسین و اسلام آبادغرب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان کرمانشاه دارند.

شهبازی اضافه کرد: برداشت چغندرقند در استان کرمانشاه از حدود یک ماه گذشته آغاز شده و بسته به شرایط آب و هوایی احتمالا تا پایان دی ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار