معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تا پیش از پایان امسال اولین مرکز خلاق صنایع دستی ایران در حمام حاج شهبازخان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 09 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری بابیان اینکه از دو سال پیش برنامه راه اندازی مرکز خلاق صنایع دستی استان طرح ریزی شد، اظهارکرد: باتوجه به اینکه یکی از مهمترین شاخص های اصلی راه اندازی مراکز خلاق صنایع دستی از نظر سازمان یونیدو- سازمان توسعه صنعتی ملل متحد - واقع شدن این مراکز در بناهای قدیمی است، سال گذشته تیمی متشکل از نمایندگان سازمان یونیدو، وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی بازدیدی از بناهای تاریخی کرمانشاه داشتند که پس از اتمام این بازدیدها حمام حاج شهباز خان را مناسب اجرای این طرح دانستند.

وی افزود: پس از تائید سازمان یونسکو، مقدمات تبدیل این حمام به مرکز خلاق صنایع دستی کرمانشاه را در دستور کار قرار دادیم.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون با انتخاب پیمانکار و حضور طراح سازمان یونیدو فازهای اولیه راه اندازی این مرکز را در حمام حاج شهباز خان انجام داده ایم که این فازها شامل طراحی چیدمان و تامین تجهیزات مورد نیاز بوده است.

وی درخصوص فعالیت ها و بخش هایی که این مرکز خواهد داشت نیز عنوان کرد: اصلی ترین فعالیت این مرکز توانمندسازی صنایع دستی استان است که این شاخص زیرمجموعه هایی همچون کاربردی و به روز کردن صنایع دستی، رفع مشکلات برندسازی، طراحی، بسته بندی، بازار فروش و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی در حوزه صنایع دستی استان را دارد.

حیدری اضافه کرد: درکنار توانمندسازی، بحث آموزش و ورکشاپ صنایع دستی بومی استان نیز در این مرکز انجام خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه تاکنون در کشورهای دیگر چنین مرکزی راه اندازی شده، اما در کشور اولین استانی هستیم که این مرکز را ایجاد خواهیم کرد، گفت: در تلاشیم پیش از پایان امسال این مرکز را راه اندازی کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار