نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد:
نایب رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با بیان اینکه اگر حال شهر خوب باشد، شهروندان نیز خوب هستند؛ اظهار داشت: در صددیم تا با ارائه رویدادهای هنری و ورزشی، نشاط اجتماعی را در اختیار شهروندان یزدی قرار دهیم
کد خبر: ۶۸۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 08 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛  ونوس عامری نائب رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان یزد، با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در شهر در اولویت کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است؛ عنوان کرد: تمامی اعضای شورای اسلامی شهر یزد از آغاز فعالیت های خود در شورای شهر دغدغه فرهنگی داشته و همواره بر آن تاکید دارند. بی شک ارتقا سرانه مطالعه و کتابخوانه در جامعه شهری در اولویت ما شورای پنجم قرار گرفته است.

عامری همچنین با تشریح مشکلات کتابخانه مرکزی یزد، عنوان کرد: این کتابخانه در بافت تاریخی بنا نهاده شده اما به دلیل بروز مشکلات متعدد هنوز از آن بهره ‌برداری نشده است علت این مهم نیز مشکلات حقوقی است که دامن گیر این بنا شده است که به زودی رفع خواهد شد و مدیریت آن به نهاد کتابخانه ها داده می شود. امیدواریم به زودی این پروژه نیز به انتها برسد و شهروندان یزدی بتوانند در بافت تاریخی یزد در کتابخانه ای مجهز به مطالعه و کتاب خوانی بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از این نشست با اشاره به لزوم افزایش نشاط اجتماعی در شهر یزد، بیان داشت: نشاط اجتماعی از دیگر مهم هایی است که در صددیم تا با ارائه رویدادهای هنری و ورزشی در اختیار شهروندان یزدی قرار دهیم. اگر حال شهر خوب باشد، شهروندان نیز خوب هستند و روح هنر در سطح شهر به نشاط اجتماعی منجر می‌ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شورای اسلامی شهر یزد بر افزایش تعداد کمی و کیفی رویداد های هنری شهری اهتمام ویژه ‌ای دارد اما در این راستا زیر ساخت‌ های فرهنگی در سطح شهر بسیار اندک و با کاستی های متعددی روبرو است که تمام دغدغه ما این مهم می باشد که در راستای افزایش این زیرساخت ‌ها اقدامات ویژه ‌ای صورت گیرد.

عامری بر اهمیت معرفی هویت شهر یزد تاکید و بیان کرد: پیرامون این مهم نیز سعی کرده ایم تا برنامه‌ های فرهنگی وهنری مختلفی حول محور هویت شهر برگزار کنیم تا گام بلندی در راستای حفظ و حراست مضاعف این هویت اصیل و ارزشمند برداشته باشیم.

نائب رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر یزد در ادامه به برگزاری سمپوزیوم جهانی خشت خام، رویداد هنری پرسبوک‌ با نگاه ویژه به صنعت نساجی، جشنواره تئاتر خیابانی اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در آخر با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع در یزد، پیرامون اقدامات صورت گرفته تشریح کرد: با توجه حضور عدیده اتباع خارجی در شهر به ویژه در بافت تاریخی شهر پیشنهاد ما این بود که چند مهمان شهر در یزد ایجاد شود تا همه اتباع خارجی مجاز در این شهرها اسکان داده شوند. در صورت ایجاد این مهمان شهرها نه تنها خدمات به آن ها ارائه می‌ شود بلکه برنامه‌ه ای فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی آن ها نیز ارائه می شود. اجرای این طرح نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌ های مختلف و همکاری مردم دارد. امیدواریم شهروندان یزدی و مسئولان استان نیز

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار