ناظر پروژه مرمت پل "کوچه" کنگاور گفت: تردد وسائط نقلیه سنگین و سبک از روی پل تاریخی "کوچه" این پل را در معرض آسیب قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 19 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا برشاهی پل کوچه واقع در شهرستان کنگاور را مربوط به عهد صفوی اعلام کرد و گفت: این پل که بر روی رودخانه "خرم رود" واقع شده، از دیرباز تاکنون محل تردد مردم روستای کوچه بوده است.

وی با بیان اینکه این پل دارای شش پایه سنگی و 80 متر طول است، افزود: هرچند که در نزدیکی پل مسیر دیگری برای تردد مردم این روستا وجود دارد، اما از آنجایی که مسیر احداث شده آسفالت نیست، مردم روستا ترجیحا از این پل سنگفرش برای تردد استفاده می‌کنند.

ناظر پروژه مرمت پل کوچه اضافه کرد: بواسطه تردد وسائط نقلیه سنگین و سبک از روی این پل و آسیب دیدگی آن، تاکنون چندین مرحله مرمت بخش‌های مختلف پل انجام گرفته است.

وی گفت: امسال نیز با اعتبار صورت گرفته، مرمت بخش‌های دیگری از پل را آغاز و اخیرا به اتمام رساندیم.

برشاهی با بیان اینکه تاکنون در جلسات مختلف پیگیری‌ها و مکاتباتی برای جلوگیری از آسیب به این اثر تاریخی با احداث راه دسترسی مناسب به روستا انجام داده‌ایم، اما بی نتیجه بوده، گفت: مردم روستای کوچه واقف به ارزش و اهمیت این پل تاریخی هستند، اما باتوجه به اینکه راه تردد مناسبی ندارند، مجبورند از این پل تردد داشته باشند.

وی پل کوچه را از جمله شاهکارهای پل سازی عصر صفوی خواند و یادآورشد: ضروری است مسئولین ذیربط برای نجات این پل ارزشمند همکاری کنند تا شاهد آسیب کمتری به آن باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار