فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: طی یکسال پس از وقوع زلزله کرمانشاه بیش از 14 هزار بسیجی در قالب اردوهای جهادی در مناطق زلزله زده استان حضور یافته و ارائه خدمت کردند.
کد خبر: ۶۸۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 19 November 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، سردار ریحانی به تشریح جایگاه و نقش بسیج از زمان وقوع انقلاب تاکنون پرداخت و اظهارکرد: بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در دنیاست که این نهاد مردمی و اجتماعی از نظر نوع تشکیل و ماهیت قابل قیاس با هیچکدام از نهادهای اجتماعی و نهضت های مردمی دنیا نیست.

وی بابیان اینکه بسیج ابتکار بزرگ امام(ره) بود که مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان "فتح الفتوح امام(ره)" یاد می کنند، گفت: هدف امام(ره) از تشکیل بسیج تنها بحث دفاع از تمامیت ارضی و تامین امنیت و نظم کشور نبود، بلکه ایشان بسیج را برای وظیفه ای بزرگ‌تر و کلان‌تر که همان بیمه شدن انقلاب است، تشکیل دادند.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه بسیج را نماد حضور ملی، مقاومت ملی و آگاهی یک ملت دانست و اعلام کرد: مهمترین تشکلی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بصورت داوطلبانه در آن حضور پیدا کردند، بسیج بوده که کارکردها و ظرفیت های بسیاری دارد.

وی همچنین حراست از اصل انقلاب، هویت انقلاب و دستاوردهای آن، ایجاد یک نظام تربیتی همطراز انقلاب هم از نظر مباحث اعتقادی و هم از نظر بینش سیاسی، حفاظت از هویت سیاسی انقلاب و نظام، مردمی کردن امنیت و ایجاد فضای بازدارندگی، بصیرت بخشی و روشن گری در لایه های مختلف اجتماع، تحقق بخشی مدیریت جهادی و نقش آفرینی موثر در هدایت های سیاسی را از دیگر اهداف تشکیل بسیج برشمرد.

ریحانی به نقش مهم بسیج در هشت سال دوران دفاع مقدس و تامین امنیت کشور اشاره کرد و گفت: در تمامی نبردهای دوران دفاع مقدس می توان حضور پررنگ بسیج را مشاهده کرد.

وی بابیان اینکه بسیج در بحث مقابله با بحران ها و تجزیه طلبی های داخلی نیز حضوری موثر داشته، یادآورشد: درشرایط کنونی نیز تفکرات بسیجی در میدان های نبرد سوریه و عراق نقش آفرینی مقتدرانه ای دارد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه همچنین به فعالیت های بسیج در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور و تلاش برای سازندگی و رفع محرومیت از روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اولین فعالیت های ملی که بسیج در اوائل انقلاب وارد آن شد، طرح مبارزه با فلج اطفال بود، بطوریکه این بیماری در کشور ریشه کن شد.

وی درخصوص بخشی از کمک رسانی های بسیج در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز توضیح داد: پس از وقوع زلزله بزرگ سال گذشته، بسیج به عنوان یکی از اولین نهادهای مردمی به منطقه وارد شد و علاوه بر بحث امداد و کمک رسانی، 14 هزار نفر اردوی جهادی در قالب گردان بیت المقدس در مناطق زلزله زده انجام گرفت و تلاش بسیج برای رفع بخشی از مشکلات مردم این مناطق کماکان ادامه دارد.

ریحانی در ادامه این نشست بااشاره به در پیش بودن هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام کرد: امسال شعار این هفته "بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمات" نامگذاری شده و برنامه های مختلفی را در این هفته اجرا خواهیم کرد.

وی دیدار مسئولین بسیجی استان با نماینده ولی فقیه در استان، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان ها، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم، افتتاح سه سالن ورزشی، نشست های بصیرتی و روشنگری، همایش پیاده روی در شهرستان های هرسین و سرپلذهاب و تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت را از شاخص ترین برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: همچنین در روز آخر هفته بسیج، تجمع گردان های بیت المقدس و امام حسین(ع) را در همه شهرستان ها خواهیم داشت.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) در ادامه برلزوم تشریح دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای نسل جوان بویژه در هفته بسیج تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی که دشمنان همه ظرفیت های خود را پای کار آورده اند تا 40 سالگی انقلاب را درک نکنیم، با پیش برندگی انقلاب این خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار