مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون 868 میلیون مترمکعب آب پشت هشت سد در دست بهره‌برداری استان کرمانشاه ذخیره است.
کد خبر: ۶۸۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 18 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جواد جوادی ، با بیان اینکه هشت سد در حال بهره‌برداری استان کرمانشاه حدود یک میلیارد و 176 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارند، افزود: هم اکنون 74 درصد ظرفیت این سدها به میزان 868 میلیون مترمکعب پر از آب است.

وی پیش‌بینی کرد، با تداوم بارش‌های پاییزی میزان ذخیره سدهای استان در سال آبی پیش‌رو بیشتر هم بشود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های اخیر برخی از سدهای استان که ذخیره کافی نداشتند را نیز احیا کرده، افزود: از جمله این سدها می‌توان به سد مخزنی شیان اشاره کرد که اکنون میزان ذخیره خوبی دارد.

جوادی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم بخش زیادی از ذخیره کنونی سدهای استان حاصل آورد بارندگی سال‌های گذشته است که با مدیریتی که از سوی شرکت آب منطقه‌ای برای مصارف ذخیره سدها اعمال شده، اکنون در سدها باقی مانده‌ است.

وی گفت: اگرچه میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه نسبت به برخی از استان‌های دیگر کشور بهتر است، اما همین میزان نیز نیازمند صرفه‌جویی در مصرف است.

به گفته این مسئول، ذخیره خوب سدهای استان به این معنا نیست که نیاز به صرفه‌جویی نداریم و هرچقدر که بخواهیم می‌توانیم آب مصرف کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار