مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال نزدیک به هفت هزار تن مرکبات از باغات استان تولید شود.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ 18 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی  سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را هزار و 74 هکتار اعلام و اظهار کرد: 465 هکتار از باغات مرکبات استان بارور و 609 هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط عملکرد مرکبات در استان کرمانشاه را 15 تن در هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می‌شود بیش از 6975 تن مرکبات در این استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته 5457 تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد.

وی با بیان اینکه در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب در استان باغ مرکبات داریم، گفت: عمده باغات مرکبات استان در قصرشیرین است.

زارعی دلیل افزایش تولید مرکبات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را افزایش باغات بارور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سرمای آذر ماه سال گذشته مقدار زیادی از مرکبات استان را دچار سرمازدگی کرد و عملکرد محصول را تا حدی پایین آورد که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.

وی در ادامه ارقام پرتقال تولیدی در استان کرمانشاه را واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا دانست و افزود: استان کرمانشاه 375 هکتار باغ پرتقال دارد.

زارعی با بیان اینکه برداشت پرتقال از باغات استان کرمانشاه از 20 آذر آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال 3750 تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به باغات نارنگی استان داشت و افزود: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع "تانگور" است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.

به گفته زارعی استان کرمانشاه 130 هکتار باغ نارنگی رقم تانگور دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه را نیز 330 هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می شود 1275 تن لیموترش از باغات استان برداشت شود.

وی ارقام لیموترش تولیدی در استان را شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم اعلام کرد.

به گفته زارعی برداشت لیموترش باغات استان کرمانشاه از 20 مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

زارعی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 155 هکتار باغ لیموشیرین دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود 1125 تن لیموشیرین در استان تولید شود.

زارعی گفت: برداشت لیموشیرین باغات استان کرمانشاه از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار