دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه از آمادگی تعاونی‌های مرزنشین کرمانشاه برای واردات اقلامی مانند برنج و لاستیک خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها برای رونق تجارت خود نیازمند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 18 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،غفار محمدی  از فعالیت حدود 40 تعاونی صادراتی در استان کرمانشاه یاد کرد که از این تعداد 30 مورد تعاونی مرزنشین هستند و نزدیک به 400 هزار نفر عضو دارند.

وی با اشاره به سهمیه مشخص وارداتی که به این تعاونی‌ها در قبال صادرات کالا اختصاص می‌یابد، افزود: متاسفانه تعاونی‌ها به دلیل کمبود سرمایه امکان صادرات کافی را ندارند و از همین رو سهمیه واردات خود را نیز از دست می‌دهند.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه تعداد اقلام مجاز وارداتی این تعاونی‌ها را حدود 15 قلم عنوان کرد و یادآور شد: از مهمترین این اقلام می‌توان به سهمیه 15 هزار تن برنج در سال، لاستیک، قطعات یدکی و ... اشاره کرد که در شرایط کنونی کشور و با تحریم‌هایی که داریم واردات آنها مقداری دشوار شده و تعاونی‌ها می‌توانند این خلا را مرتفع کنند.

محمدی خواستار تامین اعتبار لازم برای سرمایه در گردش تعاونی‌های مرزنشین و صادراتی استان کرمانشاه شد و خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها به حداقل 40 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند تا رونق بگیرند.

وی تاکید کرد: اکنون که سرمایه در گردش برای این تعاونی‌ها وجود ندارد بسیاری از اعضای تعاونی‌ها بیکار هستند و تزریق سرمایه به این بخش می‌تواند به تثبیت اشتغال آنها کمک کند.

به گفته دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه، اکثر این تعاونی‌های مرزنشین در شهرستان‌های منطقه اورامانات و همچنین سرپل‌ذهاب قرار دارند و در جریان زلزله نیز بسیار متضرر شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار