معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی سالم دراستان اظهار داشت: نخبگان و رسانه ها برای ارتقای سواد سلامت و رفتارهای بهداشتی مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۶۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 16 November 2018

به گزارشتابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در کارگروه سلامت و بهداشت استان با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در طرح موضوع سیب زمینی های ناسالم گفت: در حالی که بسیاری از خدمات و اقدامات مثبت صورت گرفته در استان اشاره ای نمی شود به یکباره موضوع سیب زمینی ها مطرح می شود که ضد فضای کسب و کار در استان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با بیان اینکه در چنین قضایایی باید مواظب جریانات مافیایی بود تاکید کرد: طرح این گونه مسائل در رسانه ها فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه بارها گفته ام که راه توسعه استان به دلایل اقتصادی باز نمی گردد افزود: اگر کرمانشاه در شاخص های توسعه مانند بیکاری وضع مطلوبی ندارد به نگرش های ضد توسعه ای باز می گردد و راه برون رفت از آن تغییر نگرش هاست.

الهی تبار با اشاره به کاهش 1/5 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به سال گذشته تصریح کرد: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در کشور 7/2 درصد افزایش داشته است. این نشان میدهد که با اراده جدی و تلاش مضاعف، می توان رونق اقتصادی ایجاد و فضای کسب و کار را به سمت اشتغال پایدار هدایت کرد.

وی با اشاره به اقدامات استان در زلزله آبان سال گذشته اظهار داشت: دیدید که رئیس جمهور چه تقدیری از استاندار کرد که البته این تجلیل از همه تلاشگران در استان کرمانشاه بود و استاندار به نمایندگی این تلاشگران تقدیر شد.کرمانشاه افتخار داشت که در زلزله بیماری های واگیر دار و آسیب های روانی را کنترل کند اما ناگفته ماند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري با تاکید بر اینکه بزرگان، خواص و رسانه در این موضوع چاره اندیشی کنند افزود: علیرغم خدمات در زلزله فقط کانکس ها نشان داده می شود اما گفته نمی شود که 100 هزارخانه آسیب دید و 35 هزار خانه جدید احداث و 65 هزار واحد هم تعمیر شده که غیر از ساخت و سازهای شهری است.

الهی تبار در ادامه با اشاره به طرح ارتقای سلامت و کاهش آلاینده های 8 محصول کشاورزی در استان کرمانشاه نیز گفت: حضور در بازارهای جهانی مستلزم تولید محصولات قابل اعتماد و اهمیت به سالم سازی محصولات کشاورزی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با تاکید بر ورود بخش خصوصی به طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای این موضوع اولویت بندی داشته و دیگر دستگاهها نیز کمک به اجرای طرح کنند.

الهی تبار با اشاره به سند جامع سلامت استان کرمانشاه و و اولویت های آن نیز گفت: در این طرح آنچه که سلامت را تهدید می کند دیده شده و مهم این است که تلاش ها در این راستا هدفمند تر شوند. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی برنامه عملیاتی تهیه کند. نخبگان و رسانه ها نیز برای تغییر رفتارهای بهداشتی و ارتقای سواد سلامت مردم کوشا باشند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار