استاندار كرمانشاه گفت: زمین های بلااستفاده ادارات دولتی ظرفیت مناسبی برای رونق بخش مسکن هستند.
کد خبر: ۶۸۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 16 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند صبح پنجشنبه ۲۴ آبانماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت:بخش مسکن در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور رونق گرفته و باید تلاش کنیم این حوزه بسیار مهم در کرمانشاه نیز رونق بگیرد.

وي با بيان اينكه زمین مناسب یکی از مهمترین عوامل رونق ساخت و ساز است، ادامه داد: بسیاری از مجموعه های دولتی زمین های مناسب و مازادی در سطح شهر در اختیار دارند که همچنان بلااستفاده مانده است.

مقام ارشد استان بيان داشت: مجموعه راه و شهرسازی به عنوان ناظر طرح تفصیلی شهر، موظف است زمین های بلااستفاده ادارات سطح شهر را جهت واگذاری به بخش خصوصی احصاء کرده و برای تصمیم گیری به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کند.

استاندار كرمانشاه گفت: در زمینه ساخت و ساز نباید جانمایی های غلط برخی پروژهای مسکن مهر در حاشیه شهر دوباره تکرار شود.

مهندس بازوند اظهار داشت: مجموعه مسکن مهر چشمه سفید به دلیل جانمایی در خارج از بافت شهری، دچار مشکلاتی شده و تنها آب و فاضلاب و برق، نیازمند ۱۵ ملیارد تومان اعتبار هستیم. علاوه بر این ها مجموعه نیازمند زیر ساخت های آموزشی، بهداشتی و تفریحی نیز هست. بنابراین جانمایی های جدید باید در فضایی باشند که بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری کند.

وي گفت: طی روزهای اخیر پیرامون اعتبارات عمرانی سال ۹۷ جلسه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتیم. در این نشست مقرر شد که اعتبارات عمرانی در مناطق زلزله زده به صورت صد در صدی تخصیص یابد. همچنین اعتبارات بخشی از پروژه ها و اعتبارات استانی و برخی از پروژه سفر رهبر انقلاب به صورت صد در صدی تخصیص یابند.

استاندار كرمانشاه افزود: لیست بودجه سال ۹۸ برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است ولی دستگاه های اجرایی باید پیگیری این موضوع باشند.

وي افزود: مبلغ ۵ میلیارد تومان به صندوق حمایت از کشاورزان تخصیص دادیم و با مجموع اعتبارات داخلی مجموعا ۱۲ میلیارد به اعتبارات این صندوق اضافه خواهد شد که شاهد آثار مثبت آن در رونق این بخش مهم از استان خواهیم بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار